حکم کمیته انضباطی علیه استقلال و نکونام

در آرای جدید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باشگاه استقلال به دلیل غیبت جواد نکونام در نشست خبری جریمه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در خصوص گزارش مطروحه علیه باشگاه استقلال مبنی بر عدم شرکت سرمربی این تیم (جواد نکونام) در نشست خبری هفته ششم لیگ برتر در محل تعیین شده از سوی سازمان لیگ، این کمیته پس از بررسی مدارک و مستندات و لایحه دفاعیه ارسالی، اقدام باشگاه استقلال را منطبق با مواد 51 و با رعایت ماده 92 مقررات انضباطی و ماده 31 آیین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران تشخیص داد و با عنایت به محرز بودن تخلف انتسابی مبنی بر نقض اصول کلی رفتار این باشگاه به پرداخت 510 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رأی روز هشتم آبان صادر شد.

رأی صادره غیر قابل اجرا بوده و ظرف مدت 7 روز پس از تاریخ ابلاغ (8 آبان 1402) قابل تجدید نظر خواهی در کمیته استیناف است.

* در خصوص اظهارات امیر مسعود سرآبادانی، بازیکن تیم شمس آذر قزوین پس از پایان بازی با تیم فولاد خوزستان در مورد وضعیت داوری که منطبق با نقض ماده 71 مقررات انضباطی و از مصادیق تخلف نشر اکاذیب تشخیص داد و با رعایت ماده 93 و 94 همین مقررات نامبرده به یک جلسه از همراهی تیم خود به مدت 6 ماه تعلیق می‌شود و باید 400 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.

این رأی در بخش محرومیت قطعی و در بخش جریمه نقدی غیر قابل اجرا و ظرف مهلت 7 روز پس از ابلاغ (8 آبان ماه 1402) قابل تجدید نظر در کمیته استیناف است.

ضمنا با صدور این رأی، دستور موقت صادره به شماره 1236 نیز ملغی اثر می‌شود.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1831356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    3 1
    این هفته چقدر فشار اومده به دشمنان استقلال یه روز محروم یه روز جریمه
  • بهزادی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 1
    مربی تیم شما گل‌محمدی که به هیچ خدایی بنده نیست وروابرها راه می‌ره کنفرانس ها نمیاد چی؟
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 2
    کمیته کیسه به مسایل مهم و تخلفات آشکار تیم کیسه در خصوص هزینه و نشاندن مربی بدون مدرک کاری نمیکنه
  • پاسداری IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 1
    اگر شرکت کند که محروم می کنید و اگر شرکت نکند جریمه و من فکر کنم کمیته دنبال همون جریمه هست که پول گیرش بیاد اصلا فکر فوتبال نیست
  • شاهین از اهواز IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 0
    فدراسیون فوتبال با یک تیر چند نشان میزند.۱-یک بازیکن موثر از تیم مقابل استقلال را محروم میکند.تا نکو راضی شود.۲- به باشگاهها از تبلیغات محیطی و مصاحبه ها پولی نمیدهد کلن در مورد مسائل مالی و درآمدها به کسی پاسخگو نیست.مثل بقیه. علاوه بر اون بعناوین مختلف تیم ها را جرائم سنگین نقدی هم میکند.دست فدراسیون در جیب تیمهاست. زمان آقای دکتر دادکان دو ساختمان معتبر برای تیم های پرسپولیس و استقلال از راه درآمد فدراسیون خرید و تحویلشان داد. در حالیکه اون موقع اینهمه درآمد وجود نداشت.الان برای راهیابی به جام جهانی فکر کنم ۸ تا ۱۲ میلیون دلار به فدراسیون پول میدهند.برای هر بازی هم مبلغی میدهند حتی اگر ۶ گل بخوری. مقدماتی و حضور در جام جهانی، جام قهرمانی آسیا.تبلیغات دور زمین.بلیط فروشی‌.اسپانسر و کلی درآمد دیگر.اینها کمه بابت کارت زرد و قرمز بابت دهان باز کردن و حرف زدن. اگر اسم بیاری که دیگه واویلا. حسابرسی و پاسخگویی هم وجود ندارد.حالا متوجه شدم چرا امثال تاج باید رئیس باشند.
  • حمیدرضا کاکولوند IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    5 1
    نکونام خیلی مردی واقعا مربی در حد لالیگا
  • حمیدرضا کاکولوند IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    3 1
    بهترین مربی فقط خودت
  • ایران IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    1 0
    درآمد فدراسیون فوتبال شده جریمه کردن ناحق باشگاهها چرا داوران را جریمه نمی کنید چرا VAR را نمی آورید چون دست فد راسبون فوتبال رو می شود