رونمایی از سایت «رسانه دات بلاگ» رسانه تخصصی رسانه نگاران

سایت رسانه دات بلاگ - رسانه تخصصی رسانه نگاران- از امروز شنبه بیستم آبان ماه فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرآنلاین مهدی بذرافکن مدیرمسوول «رسانه دات بلاگ» دریادداشتی که در این سایت منتشر کرده نوشته: رسانه‌ها اکوسیستم خلق، بازتولید و نقد هستند، آنها رویدادها را گزارش می‌دهند و با تفسیر اخبار، بر غنای آن می‌افزایند.

من واژه «روزنامه نگار» را مقدس می دانم. معتقدم بسیاری از بزرگان فرهنگ و ادب کشور از سالیان دور تاکنون با عشق به این کلیدواژه، چراغ «آگاهی بخشی» را روشن نگاه داشته اند.

هم نسلان منِ دهه شصتی هم با عشق به همین کلیدواژه، روزنامه نگار شدیم. در سالهایی که اینترنت به شکل کنونی گسترده نبود و از شبکه های اجتماعی هم که اصلا خبری نبود.

روزنامه نگار و روزنامه نگاری همچنان و تا ابد مقدس و قابل احترام خواهد ماند هرچند که دیگر اوضاع به شیوه گذشته نیست و رونق روزنامه ها و نشریات چاپی نه تنها در ایران که حتی در کشورهای پیشرو هم مانند سابق نیست.

حالا اما رسانه های دیگری هم خودنمایی، رخ گشایی و قدرت نمایی کرده اند که روزنامه نیستند، اما رسانه هستند،صاحبان آن هم روزنامه نگار نیستند اما پس چه هستند؟!

اینجا کاری به کپی کنندگان ندارم که صرفا مطالب دیگران را بازنشر می کنند. منظورم کسانی هستند که در سایت ها ، خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی و انواع پیام رسان ها تولید محتوا می کنند.

فردی که روزانه در تلگرام، در اینستاگرام، در ایکس، در واتساپ،در کلاب هاوس، در پیام رسان های داخلی و… تولید محتوا می کند؛مثلا اینفوگرافیک طراحی می کند، یا پادکست و ویدیو می سازد، یا یادداشت و گزارش و خبر و عکسی تولید و منتشر می کند آیا روزنامه نگار است؟

در معنی عام و برداشت کلی احتمالا می شود او را روزنامه نگار نامید اما وقتی رسانه ها دچار تغییرات اساسی شده اند چرا تاکید بر این واژه؟

می توان از واژه «رسانه نگار» استفاده کرد؛ واژه ای که به خوبی بیان گر شغل و کار آنان است،نیست؟

راه اندازی سایت «رسانه دات بلاگ» که با نام «رسانه نگاران» نیز شناخته خواهد شد پاسخی به این نیاز و تاکیدی بر این عنوان کلی است: «رسانه نگار و رسانه نگاران»؛ چه روزنامه نگار باشید -به معنی این که در نشریات چاپی کار کنید- چه در خبرگزاری ها، سایت ها وشبکه های اجتماعی تولید محتوا کنید.

بذرافکن نقد منصفانه رسانه ها، و رسانه نگاران را رویکرد اصلی (رسانه دات بلاگ) دانسته و اظهار امیدواری کرده که رسانه نگاران با هم افزایی بتوانند به بازدهی و کارایی همدیگر کمک کنند.

این روزنامه نگار در پایان یادداشتش با اشاره به فایل صوتی یادداشت نویسندگان در سایت رسانه دات بلاگ نوشته: در تلاشیم تا آنجایی که امکانش برای نویسندگان یادداشت ها فراهم باشد محتوای نوشتاری را همراه آوای آنان منتشر کنیم.

در سایت رسانه دات بلاگ یادداشت های اختصاصی از فعالان رسانه ای مانند محمد مهاجری،رضا غبیشاوی،محمدهادی جعفرپور،رضا قربانی،اکرم حمیدیان و سید محسن موسوی زاده منتشر شده است.

رونمایی از سایت «رسانه دات بلاگ» رسانه تخصصی رسانه نگاران

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1835353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =