محمد جواد حجتی کرمانی می گوید: در زمان مجلس اول پلاکارد بزرگی با خط درشت بر در ورودی مجلس نصب کرده بودند به این مضمون که رای ممتنع به بنی صدر همکاری با اوست.

به گزارش خبرآنلاین ،محمد جواد حجتی کرمانی ضمن حضور در کافه خبر با یاددآوری خاطرات از رای عدم کفایت به بنی صدر در مجلس اول پرداخت و گفت : من و عده دیگری از نمایندگان رای ممتنع دادیم. من از اول شروع دعوا با بنی صدر، بارها انتقاد کردم که چرا به رئیس جمهور اینطور توهین می کنند و در روزنامه ها فحش می دهند. اگر قرار است بنی صدر نباشد چرا دیگر به وی فحش می دهند. چرا اینهمه جوسازی می کنند.

وی ادامه داد:به خوبی به یاد دارم که روزی که عدم کفایت سیاسی ایشان مطرح شد، تمام مجلس از تماشا چی پر شده بود . این افراد مرتب شعار علیه بنی صدر می دادند. در این فضا امکان نداشت کسی بتواند حرف بزند. پلاکارد بزرگی با خط درشت بر در ورودی مجلس نصب کرده بودند به این مضمون که " رای ممتنع به بنی صدر همکاری با اوست و کمک به آمریکا " با این وصف من و 12 نفر دیگر که رای ممتنع دادیم یعنی با آمریکا همکاری کردیم!
حجتی کرمانی تصریح کرد :در جریان عزل بنی صدر، عده ای از طرفداران بنی صدر تصور می کردند من بنی صدری هستم. بنی صدر در قزوین عده ای مرید داشت . آقای ابوترابی که خدا ایشان را رحمت کند به همراه آقای دکترصدرحاج سید جوادی که نماینده قزوین بودند از حامیان بنی صدر به شمار می رفتند. عده ای از هواداران ایشان که اسم و رسمشان را به یاد ندارم، پیش از عزل بنی صدر مرا به قزوین دعوت کردند که مصادف با حضور خانم طالقانی در قزوین شد. شب در مسجد دیدم که دو عکس بزرگ یکی از امام و دیگری از بنی صدر در جلسه سخنرانی نصب کرده بودند. در ضمن سخنرانی خود از فضایل شهید بهشتی گفتم و سردترین سخنرانی را در زندگی خود انجام دادم. من احساس کردم که مجلس یخ کرده است! در پایان مجلس کسانی که من را دعوت کرده بودند دیگر به سراغ من نیامدند. یک فرد خیری پیدا شد من را به منزلش برد، شامی خوردیم و به تهران برگشتیم.
وی در پایان تاکید کرد :حالا فهمیدید که چرا من کاره ای نشده ام و سمتی ندارم؟ چنین فردی که در بین طرفداران بنی صدر از بهشتی تعریف کند اهل سیاسی کاری است ؟ من واقعا توی بازی نبودم و تصور نمی کردم که اختلاف اینقدر شدید است.

متن کامل مصاحبه را اینجا بخوانید
/212214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 183562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =