ثبت‌نام ۱۹داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در قزوین

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام، ۱۹نفر از استان قزوین برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام خود را قطعی کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حامد فتوحی، دبیر ستاد انتخابات استان قزوین اظهارکرد: مدارک ثبت‌نام‌کنندگان در این انتخابات به هیات‌های نظارت شورای نگهبان ارسال می‌شود تا در صورت نیاز آزمون علمی برای شرکت‌کنندگان مطابق قانون برگزار شود.

او همچنین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: ۳۴۹نفر از استان قزوین ثبت‌نام خود را در انتخابات مجلس نهایی کرده بودند، بنابر قانون انتخابات مجلس و آیین‌نامه‌ اجرایی مصوب هیات دولت، هجدهم آبان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبین در هیات‌های اجرایی به پایان رسید، تایید یا عدم تایید صلاحیت نیز به داوطلبین اطلاع داده شده است.

او افزود: داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها تایید نشده است، به مدت دو روز یعنی ۲۱ و ۲۲آبان مهلت دارند که دلایل عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت خود را از هیات‌های اجرایی و فرمانداری حوزه انتخابی خود جویا شوند.

فتوحی گفت: افراد این امکان را دارند که مجدد از طریق روسای هیات‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه، اسناد و مدارک را دریافت کنند، همچنین این افراد تا ۲۴آبان فرصت دارند که اعتراض خود را به هیات نظارت استان اعلام کنند.

این مسئول یادآورشد: ثبت اعتراض برای رسیدگی در هیأت نظارت استان به صورت مجازی و تنها از طریق نشانی وبگاه وزارت کشور به آدرس https://keshvar.moi.ir از تاریخ ۲۱ تا ۲۴آبان ماه از ساعت۸ تا ۱۸ امکان‌پذیر است.

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین خاطرنشان کرد: هیات نظارت نیز بررسی صلاحیت‌ها را در دستور کار قرار داده است که این روند ۵۰روز ادامه دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1835988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =