یورش اسرائیل به بیمارستان شفا در غزه/ تانکها وارد بیمارستان شدند

مهر نوشت : به گفته منابع خبری حملات نیروهای اسرائیل به داخل راهروهای بیمارستان شفای غزه کشیده شده است.

به رغم ادعای مسئولان رژیم صهیونیستی در رابطه با حضور نیروی نظامی حماس در بیمارستان شفا در غزه، هیچ نیرویی در بیمارستان حضور نداشت و اشغالگران وارد محیط بیمارستان شدند.

رسانه‌های فلسطین نیز به نقل از رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که ارتش رژیم اسرائیل در ادامه سیاست سانسور جنایت‌هایش تمامی خبرنگاران و عکاسان حاضر در اطراف این بیمارستان را بازداشت کرده است. همچنین طبق گزارش‌های منتشر شده سربازان ارتش رژیم صهیونیستی برق و اینترنت بیمارستان شفا را هم قطع کرده‌اند.

مدیرکل دفتر رسانه ای دولت در غزه: ده‌ها شهید و مجروح در حیاط بیمارستان الشفاء هستند و روزها است که به دلیل تک تیراندازان اسرائیلی نمی توانیم به آن برسیم. نیروهای اشغالگر با تانک و ادوات سنگین در محوطه بیمارستان حضور دارند و مانع از رفت و آمد پرسنل و سایر نیروها در بیمارستان می‌شوند.

برخی از داخل بیمارستان گزارش می‌دهند که نیروهای صهیونیستی هر کسی را که در مجاورت بیمارستان حرکت می‌کند با تیر هدف قرار می‌دهند. گزارشات غیررسمی از به شهادت رسیدن تعدادی از مردم غزه در اثر شلیک تک تیراندازهای صهیونیست در منطقه بیمارستان شفا مخابره می‌شود. تانک‌ها و نیروهای اسرائیل وارد بیمارستان شفا شده‌اند و تمامی راه‌های ورود و خروج مسدود شده است.

اشرف القدری، سخنگوی بهداشت در رابطه با تیراندازی در داخل بیمارستان گفت: چیزی که باعث تیراندازی در داخل بیمارستان باشد وجود ندارد زیرا هیچ گونه مقاومتی در آنجا وجود ندارد و با این حساب آنچه اشغالگران اسرائیل انجام می‌دهند مصداق بارز تروریسم است.

اسماعیل الثوابطه، مدیرکل دفتر رسانه‌های دولتی هم گفت: نیروهای اشغالگر به بیمارستان الشفا یورش بردند و داخل اتاق‌های بیماران آتش گشودند و کاری که اشغالگران در بیمارستان الشفا انجام می دهند جنایت جنگی است.

مدیرکل بهداشت غزه، دکتر منیر البرش هم گفت: هر انفجار در بیمارستان باعث می‌شود شیشه‌های بیمارستان بریزد و ترکش‌ها به جایی که ما هستیم می‌رسند.

نیروهای مقاومت حماس نیز اعلام کردند که ما رژیم اشغالگر صهیونیستی و دولت بایدن در آمریکا را مسئول حمله ارتش به مجتمع شفا می‌دانیم.

حماس افزود که پذیرش روایت اشغالگران در مورد استفاده مقاومت از مجتمع شفا توسط کاخ سفید چراغ سبز آمریکا برای ارتکاب قتل عام در این بیمارستان است.

یکی از شاهدان عینی در بیمارستان الشفاء به الجزیره گفت: گلوله های اشغالگر در حالی که داخل راهروهای مجتمع هستیم به طور تصادفی به ما می رسد.

دکتر «منیر البرش»، مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که صدای تیراندازی و حرکت تانک‌های اشغالگر را در داخل مجتمع پزشکی شفا می‌شنویم.

«محمد حلاس»، از پزشک از داخل بیمارستان الشفا گفته است که صدای تیراندازی در داخل مجتمع پزشکی شنیده می‌شود. او در پیام خود به الجزیره گفته است: اگر زنده بمانیم، تصاویری از یورش نیروهای اشغالگر به بیمارستان الشفا را برای شما ارسال خواهیم کرد. ورود اشغالگران به بیمارستان، دروغ‌های آنان درباره وجود پادگان نظامی در داخل بیمارستان را رد می‌کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در تماس با سی‌ان‌ان مدعی شد که حملات این رژیم در مجتمع شفا حماس را هدف قرار می‌دهد و به احتمال زیاد تعدادی گروگان در آنجا پیدا می شود. این در حالی است که هیچ نیروی نظامی فلسطینی در بیمارستان حضور نداشته است. این مقام رژیم صهیونیستی به سی‌ان‌ان گفت: ما معتقدیم که هزار نفر در مجتمع پزشکی شفا هستند، اما همه آنها در منطقه عملیاتی ما نیستند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1836923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =