نکوداشت اولین زن فرمانده سپاه، با عنوان "بانوی فرمانده" در همدان

آیین بزرگداشت «مرضیه حدیدچی» معروف به «خانم دباغ» با عنوان «بانوی فرمانده» با حضور استاندار همدان، فرمانده سپاه استان و جمعی از مسئولان در همدان برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ آیین بزرگداشت «مرضیه حدیدچی» معروف به «خانم دباغ» با عنوان «بانوی فرمانده» صبح امروز در سالن اجتماعات استانداری همدان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، مرضیه حدیدچی (معروف به طاهره دباغ) از مبارزان انقلاب اسلامی بود که در 27 آبان 1395 در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تهران به علت بیماری درگذشت.

مرحوم دباغ از زندانیان سیاسی، فعال در مبارزه مسلحانه با رژیم پهلوی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و از بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که سالیان طولانی در زندان ساواک شکنجه شده بود.

وی در سال 1318 در همدان بدنیا آمد و در زمان حیات خود سابقه سه دوره نمایندگی مردم تهران و همدان در مجلس شورای اسلامی، همچنین اولین فرمانده بانوی سپاه را در کارنامه فعالیت خود داشت.

وی در سال های اخر عمرشان از اعضای شورای مرکزی جمعیت زنان انقلاب اسلامی و مدرس واحد معارف اسلامی دانشگاه علم و صنعت بود.

مرحوم دباغ که نشان ایثار داشت به همراه آیت الله جوادی آملی و محمد جواد لاریجانی یکی از سه نماینده ای بود که 11 دی 1367 پیام امام خمینی (ره) را به میخاییل گورباچف رهبر شوروی سابق رسانده بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1837211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =