جاذبه‌های تفریحی و بهترین پارک‌های ارومیه

ارومیه علاوه‌بر دیدنی‌ها، جاذبه‌ها و طبیعت بکرش، برگزارکننده جشنواره‌های مختلفی است که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. همچنین پارک‎های زیبای ارومیه، فضای دنج و آرامی را برای گردشگران فراهم می‎کند تا از دیدن زیبایی‌های این شهر بی‌نظیر لذت ببرند.

برای گشت ‎و گذار و سفر به جایی که جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی بسیاری داشته باشد، ارومیه بهترین انتخاب است. همچنین از آداب ‌و رسوم و فرهنگ و تمدنی غنی برخوردار است پس بلیط هواپیما ارومیه را رزرو کنید و با یک تیر چند نشان بزنید.

انواع جاذبه‌های ارومیه

ارومیه با طبیعت بکر و فرهنگ غنی خود، محلی مناسب برای گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی است. از این‌رو برای آشنایی بیشتر به معرفی تعدادی از جاذبه‌های تفریحی و بهترین پارک‎های ارومیه می‎پردازیم.

دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه بزرگ‌ترین دریاچه ایران و ششمین دریاچه بزرگ آب شور جهان است. این دریاچه که بین استان‎های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی قرار دارد، سال‌ها با بحران کم ‎آبی روبه‌رو بود؛ اما امروزه یکی از جاذبه‌های ارومیه محسوب می‎شود. ارومیه به‌عنوان زیستگاه بسیاری از پرندگان به‌شمار می‌رود و صدها جزیره کوچک را در دل خود جای داده است. این دریاچه از سال 1352 در فهرست پارک‌های ملی ایران قرار دارد. پارک دریاچه ارومیه از زیستگاه‌های طبیعی جانوران محسوب می‎شود.

دریاچه مارمیشو

دریاچه مارمیشو یکی از بی نظیرترین و بکرترین جاذبه‌های طبیعی ارومیه محسوب می‎شود. این دریاچه در 45 کیلومتری غرب ارومیه، در میان کوه‎های مرزی ایران و ترکیه قرار دارد که با چشم‌اندازی زیبا، مکانی مناسب برای استراحت مسافران خواهد بود. آب دریاچه مارمیشو از آب رودخانه نازلوچای حاصل شده و رودخانه نازلوچای نیز از کوه‌های ستاره لوند و بایبون سرچشمه گرفته است که در نهایت در تنگه‌ای سرسبز و تماشایی روان می‎شود. این دریاچه زیستگاه گیاهانی نظیر درختان بید، درختان گردو، درختان بلوط، بنه، عناب، گلابی، زالزالک، بادام، گز، صنوبر و ... است. در بازدید از این جاذبه خارق العاده، پرندگان مهاجر مختلفی را خواهید دید که بر فراز آسمان به پرواز درمی ‎آیند.

چشمه آب معدنی زنبیل

چشمه آب معدنی کوه زنبیل که خواص درمانی بسیاری دارد، بیشتر با نام زنبیل داغی شناخته می‌شود و در مجاورت دریاچه ارومیه، در دهستان نازلو قرار گرفته است. این چشمه آب معدنی در ارومیه، هرساله گردشگران و بومیان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. آب این چشمه شامل مواد معدنی بی‌کربنات کلسیم، منیزیم آهن‎دار و سولفات بوده که برای درمان بیماری‎های پوستی و مفصلی موثر است.

پیست اسکی خوشاکو

یکی از جاذبه‌های پرطرفدار در فصل زمستان، پیست اسکی خوشاکو است. پیست خوشاکو تنها پیست استان آذربایجان غربی واقع در روستای خوشاکوی ارومیه بوده که سالانه گردشگران و علاقه‌مندان بسیار را به خود جذب می‎کند. این پیست اسکی دارای موقعیت خاصی بوده و ساخت هتل‌ها و امکانات رفاهی برای اسکان اسکی‌بازان، رونق بیشتری به این منطقه داده است.

پارک جنگلی شیخ تپه

پارک جنگلی سرتپه واقع در جنوب شرقی ارومیه، در مجاورت تپه باستانی شیخ تپه قرار دارد. این پارک با مساحت 44 هزار هکتار که از درختان سرو و کاج پوشیده شده، جزء تپه‌های باستانی محسوب می‎شود. پارک جنگلی شیخ تپه متعلق به دوره مادها بوده و نمایی زیبا از شهر ارومیه را به نمایش می‎گذارد. این پارک شامل امکانات تفریحی و گردشگری بسیاری مانند سالن‎های نمایشگاه‌های بین‌المللی و شهربازی کودکان و بزرگسالان است. از این پارک می‌توان به عنوان یکی از تفرج‌گاه‎ های مردم بومی ارومیه در تعطیلات آخر هفته یاد کرد که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می‎کشاند.

آبشار سوله دوکل

اگر به روستای ییلاقی سوله دوکل در بخش سیلوانای ارومیه و 50 کیلومتری غرب ارومیه سری بزنید، در محل تلاقی مرزهای ایران، ترکیه و عراق و در دامنه کوه دالامپر، آبشار سوله دوکل را خواهید دید. این آبشار به آبشار گنجنامه همدان شباهت دارد و به آبشار مه‌آلود نیز معروف است. در فصل بهار و تابستان گیاهان و گل‎های زیبا و رنگارنگی را اطراف این آبشار می‌بینید که تصویری زیبا از طبیعت بکر این منطقه را به نمایش می‎گذارد.

جاذبه‌های تفریحی و بهترین پارک‌های ارومیه

بازار تاریخی ارومیه

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به ارومیه، گشت و گذار در بازار تاریخی آن و آشنایی با فرهنگ، معماری و نوع داد و ستد این شهر خواهد بود. این بازار به عنوان یکی از مراکز اقتصادی شهر ارومیه با معماری ساده و طاقها و گنبدهای پی در پی محسوب می‎شود. بازار قدیمی ارومیه از راسته‌ها، تیمچه ها، سراها، حمام‎ها، چهارسوها، مساجد ومغازه‌های متعددی تشکیل شده که قدم‌زدن در آن، مانند قدم‌زدن در تاریخ گذشته ارومیه است. با گشت ‌و گذار در این بازار قدیمی می‌توانید وسایل بسیاری مانند طلا، ظروف مسی، لبنیات، گیاهان دارویی و انواع ادویه‌جات را خریداری کنید.

پارک دانشجو

پارک دانشجو ارومیه که یکی از محبوب‎ترین پارک‌های شهر محسوب می‌شود، در امتداد بوستان ائللر باغی و پارک ساحلی قرار دارد. این پارک به گوللر باغی، به معنی باغ گلها نیز معروف بوده و با مساحتی در حدود 6 هکتار، 410 هزار بوته گل و لاله از 100 نوع مختلف را در خود جای داده است. پارک دانشجو هر ساله در اردیبهشت‌ماه میزبان جشنواره گل‌ و گیاه بوده و در شهریورماه نیز جشنواره انگور در این پارک برگزار می‌شود. این پارک فضایی دنج و آرام برای استراحت و وقت‌گذرانی به دور از هیاهوی شهر است. اکنون که بلیط ارومیه را تهیه کرده‌اید، فرصت بازدید از این پارک زیبا و بی‌نظیر را از دست ندهید.

پارک حجاب

پارک حجاب در یکی از شلوغ‌ترین نواحی شهر ارومیه، واقع شده است. در واقع وجود ساختمان شهرداری منطقه سه ارومیه در این پارک، باعث تردد و شلوغی پارک حجاب می‌شود.

پارک ملت

پارک ملت به‌عنوان قدیمی ترین پارک ارومیه، با درختان چنار متعدد و کهن و رودخانه کنار آن، شناخته می‌شود. آب‎نماها و گل‎های زیبای پارک ملت، این پارک را به یکی از برترین پارک‎های ارومیه تبدیل کرده است.

دهکده ساحلی چی چیست

این بنا امکانات تفریحی، فرهنگی و رفاهی بسیاری دارد و استراحتگاه مناسبی برای روزهای گرم سال است. این دهکده با وسعت 20 هکتار، امکاناتی بسیاری چون هتل، رستوران، کافه‌های مدرن و کلاسیک، آمفی ‌تئاتر، باغ توت و فضای سبز را به گردشگران ارائه می‌دهد. در این مجموعه می‌توانید از بازی‎هایی مثل بیلیارد، ایرهاکی، استوکر و کارتینگ اتومبیل‌رانی نیز لذت ببرید. همچنین این دهکده میزبان جشنواره انگور، یکی از مراسم و سنت‎های اصیل آذری است.

جاذبه‌های تفریحی و بهترین پارک‌های ارومیه

با فلای تودی از جاذبه‌های ارومیه دیدن کنید

برای خرید بلیط و رزرو هتل های ارومیه، مراجعه به وب‌سایت معتبر و مطمئن فلای تودی بهترین انتخاب است. فلای تودی با ارائه خدمات خود سفری ایمن و آسان را برای گردشگران فراهم می‌سازد. توصیه می‌شود برای خریدی ارزان و مقرون به‌صرفه، بلیط‌های چارتری و لحظه آخری را از دست ندهید و از نمودار قیمتی و تقویم قیمتی برای سفری بهتر، کمک بگیرید. فلای تودی شما را تا پایان سفر همراهی می‌کند و منتظر شنیدن تجربیات، نظرات و پیشنهادات شما خواهد بود از این‌رو از شما دعوت می‌کنیم با ما در تماس باشید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1837527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =