در این محتوا دربارهٔ یک فرصت طلایی صحبت میکنیم: ترکیب یکی از بهترین کانالهای تبلیغات (اپلیکیشنهای موبایل) با بهترین فرمت محتوا (ویدیو). تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا ببینید تبلیغات ویدیویی درونبرنامهای چیست و چه کمکی به شما در معرفی کسبوکار (محصول یا خدمت) میکند.
تبلیغات ویدیویی درون برنامهای چیست؟
وقتی ویدیوی تبلیغاتی را در اپلیکیشن موبایل به مخاطب نمایش میدهید، میشود تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن! به همین راحتی. به زبان سادهتر، تبلیغات ویدیویی درون اپلیکیشنی یعنی معرفی کسبوکار (محصول یا خدمت آن) در اپلیکیشن با کمک ویدیو.
به نمونهٔ زیر نگاه کنید؛ این مجموعه برای افزایش نصب اپلیکیشن خود از ویدیو استفاده کرده است. میلیونها کاربر ایرانی در اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی، این تبلیغ را مشاهده کردهاند.
تبلیغات ویدیویی در برنامههای موبایلی به ۲ محل، کاربر را هدایت میکنند:
-
صفحهٔ اپلیکیشن در فروشگاههایی مثل کافه بازار، مایکت و گوگل پلی (مخصوص نصب اپلیکیشن)
-
لندینگ پیج (صفحهای از سایت یا صفحهای که با سرویسهای لندینگساز ساخته شده است)
تبلیغات در اپلیکیشن، فرصتی برای آگاهسازی، جذب مشتری راغب (لید) و حتی فروش است که با کمک ویدیو، بازدهی این تبلیغات را چند برابر میکنید. بیایید دربارهٔ مزایای تبلیغات ویدیویی درون برنامهای بیشتر صحبت کنیم.
۶ مزیت تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن
به ۶ دلیل زیر تبلیغات ویدیویی به یک روش مؤثر و پربازده تبدیل شدهاند:
-
تعامل کاربر بیشتر است
طبق تجربه و آمار، کاربر از تبلیغات درون برنامهای خیلی بیشتر از تبلیغات در سایت استقبال میکند؛ تا زمانی که اپلیکیشن آنها رایگان بماند. از طرفی، ویدیو بسیار محبوب است و مدلهای نمایش مثل جایزهدار هم باعث میشود کاربر هم ویدیو ببیند و هم جایزه بگیرد.
-
نرخ تبدیل آن بیشتر است
وقتی تعامل بالا باشد، احتمال تبدیل هم بیشتر میشود. از طرفی، ویدیو به شما اجازه میدهد ادعاهای خودتان را ثابت کنید؛ محیط اپلیکیشن را نشان دهید یا مزایای فرش مثل شستهشدن در لباسشویی را نشان دهید
-
قیمت آن مناسب است
هزینه تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن بهازای هزینهٔ نمایش ۵ ثانیه موفق حساب میشود. در مدل جایزهدار هم فقط وقتی پول میدهید که کاربر کل ویدیو را ببیند. پس تا زمانی که خبری از نتیجه نباشد، پولی هم پرداخت نمیکنید. از طرفی، قیمت هر نمایش اصلاً قابل مقایسه با تبلیغات بیلبوردی نیست و برخلاف آن، فرصت دارید کمپین را بهینه کنید تا هزینهها کمتر هم شوند.
-
دسترسی به میلیونها نفر در طول روز!
طبق آخرین آمار بازاریابی دیجیتال ایران در سال ۱۴۰۱، ۶۰ میلیون کاربر گوشی اندروید و ۶ میلیون هم آیفون در ایران داریم. طبق همان گزارش، فقط ۱/۸ میلیارد بار دانلود در کافه بازار اتفاق افتاده است.
با کمک پلتفرمهای تبلیغاتی مثل یکتانت، این فرصت را دارید که در ۱۰ هزار اپلیکیشن به میلیونها نفر در روز دسترسی داشته باشید و همان کسی را جذب کنید که میتواند مشتری شما باشد.
-
نمایش کامل ویدیو در برخی جایگاهها
جلوتر دربارهٔ ویدیویی جایزهدار بیشتر صحبت میکنیم. این جایگاه به شما کمک میکند مطمئن شوید مخاطب حتماً ویدیو را تا آخر دیده است.
یکی از مزایای تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن از طریق یکتانت هم این است که علاوه بر نمایش کامل ویدیو، بنر تمامصفحه در انتها برای چند ثانیه نمایش داده میشود. پس از آن، کاربر میتواند تبلیغ را ببیند؛ به این ترتیب، فرصت کافی برای قانعکردن او دارید.
برویم دربارهٔ رایجترین انواع تبلیغات ویدیویی درون برنامهای هم آشنا شویم.
انواع تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن
۳ نوع تبلیغات ویدیویی در برنامهها و بازیهای موبایلی در ایران بیشتر رایج است:
۱. جایزهدار
در بازیهای موبایلی، تبلیغات جایزهای به کاربران کمک میکند در بازی امتیاز (پول، ستاره، جان و…) بیشتری کسب کنند. مثلاً «پنکو» در فروشگاه خود این امکان را فراهم کرده است که کاربر تبلیغ ببیند و بهازای آن «پنکوین» بگیرد.
از آنجایی که کاربر با رضایت خود تبلیغ را میبیند، گارد خود در مقابل تبلیغات را پایین میآورد. از طرفی، یک ویدیوی کامل فرصت دارید کاربر را قانع کنید و دیگر نگران نیستید که پس از ۵ ثانیه، تبلیغ را ببندد.
۲. بینابینی تمام صفحه
تبلیغات بینابینی همان طور که از اسم آن پیداست در بین فعالیتهای مختلف کاربر در اپلیکیشن نمایش داده میشود. این تبلیغ تمام صفحهٔ موبایل کاربر را میپوشاند و بهخوبی توجه او را جلب میکند. برای مثال، وقتی کاربر میخواهد از بخش «آبوهوا» به «اوقات شرعی» یا از مرحلهٔ دهم بازی به مرحلهٔ یازدهم برود، این تبلیغ را میبیند.
۳. پیشنمایشی
ویدیوی تبلیغاتی شما قبل از شروع ویدیوهای برنامه به کاربران نمایش داده میشود. آیا تبلیغات ویدیویی درون برنامهای برای کسبوکارم مناسب است؟
بله، چرا نباشد؟ تبلیغات ویدیویی درون اپلیکیشنی فرصت خوبی است تا به اهداف زیر برسید:
-
آگاهکردن بازار هدف
بهخصوص در ابتدای کار، بازار هدف شاید شما را نشناسد و نداند چه خدمات (محصولات) عرضه میکنید.
از طرفی، حتی با وجود اینکه مشتری دارید، باز هم نیاز است آگاهی از برندتان را افزایش دهید؛ به این ترتیب، سهم بیشتری از بازار را برای خود میکنید.
-
تشویق کاربر به انجام عملی مشخص
وقتی کاربر از دیدن ویدیوی تبلیغاتی استقبال میکند، میتوانید از آن برای تشویق او به انجام عملی مشخص دعوت کنید.
برای مثال، کاربر را قانع میکنید که اپلیکیشن را نصب کند یا با دادن دلایل کافی، او را قانع میکنید که فرم داخل لندینگ پیج را پر کند یا با شما تماس بگیرد.
ویدیوی تبلیغاتی به شما اجازه میدهد محصول یا خدمت خود را کامل معرفی کنید و فقط به یک خط بسنده نکنید. به این ترتیب، شانس بیشتری هم دارید که مخاطب پیشنهادتان را بپذیرد.
در این مقاله به شما گفتیم تبلیغات ویدیویی درون برنامهای چیست و چه کمکی به رشد کسبوکارتان میکند. برای استفاده از این فرصت، میتوانید روی خدمات پلتفرمهای تبلیغاتی مثل یکتانت حساب کنید تا سریعتر از رقبا، مشتریها را جذب کنید.
نظر شما