رجبی: اجازه استفاده از مازوت را در اصفهان نخواهیم داد/وعده مسئولان محقق می شود؟!

سخنگوی صنعت برق کشور با توجه به آلودگی هوای اصفهان به این نکته اشاره کرد که به هیچ عنوان اجازه استفاده از سوخت مازوت را در نیروگاه های مازوت سوز در کلانشهرها به ویژه اصفهان نخواهیم داد، این وعده هر ساله مسئولان برای آلوده ترین شهر صنعتی کشور است که باید دید محقق می شود یا همانند سال گذشته رنگ عملیاتی شدن به خود نمی بیند.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سال گذشته در اوج آلودگی هوای کلان شهر اصفهان، مازوت سوزی در نیروگاه ها نیز در نصف جهان؛ آغاز شد و اصفهان روزهای سختی را تجربه کرد، روزهای متمادی مدارس تعطیل شد، میزان بیماران اورژانسی تنفسی از حد نرمال بسیار بیشتر گزارش شد اما وعده های مسئولان در ارتباط با عدم مازوت سوزی و یا قطع آن تحقق نیافت!

از ابتدای پاییز امسال نیز وضعیت هوای اصفهان در اغلب روزها آلوده بوده است، از این رو اغلب مسئولان همانند سال گذشته وعده عدم اجازه به مازوت سوزی را می دهند، اما باید صبر کرد و دید تا چه میزان این وعده ها عملیاتی می شود چرا که این استان با توجه به خشکسالی زاینده رود و آلودگی در تابستان به دلیل پراکنش ریزگردها و آلودگی بسیار شدید صنعتی در زمستان با اوج بیماری های تنفسی، قلبی و عصبی روبرو است و بیشتر از این ظرفیت پذیرش روزهای آلوده را ندارد، در هفته های گذشته و در پی سکون و آلودگی هوا در کل کشور، اصفهان آلوده ترین استان کشور شناخته شد.

در این ارتباط مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین، با تاکید بر اینکه هم اکنون نیروگاه‌های مازوت سوز در اصفهان وجود ندارد، اظهار کرد: کمتر از ۱۰ درصد نیروگاه های کشور امکان استفاده از سوخت مازوت را دارند و این نیورگاه ها معمولا در نقاطی هستند که آلایندگی کمتر دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف برق در تابستان بیش از ۳۲ هزارمگاوات نسبت به اوج بار روزانه در زمستان بیشتر است که ناشی از استفاده از کولرهای و وسایل سرمایشی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد تولید برق کشور توسط نیروگاه های حرارتی تامین می شود و در اصفهان گازوییل سوخت جایگزین خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: در حال حاضر به هیچ عنوان اجازه استفاده از سوخت مازوت را در نیروگاه های مازوت سوز در کلانشهرها به ویژه اصفهان نخواهیم داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1839617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =