وزیر کشور: مجوزی برای حجاب بانان صادر نشده /گروه های مردمی هستند که امر به معروف می کنند /مهندسی انتخابات را قبول نداریم

وزیر کشور با اشاره به اتهام دخالت سیاسی دولت در بررسی صلاحیت‌ها گفت: مهندسی انتخابات را به هیچ وجه قبول نداریم؛ ردصلاحیت نماینده‌های مخالف دولت صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی، وزیر کشور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ داد.

اهم سخنان وزیر کشور را به نقل از خبرگزاری های ایرنا، ایسنا، ایلنا و مهر بخوانید؛

*{در مورد حضور برخی افراد تحت عنوان حجاب‌بان در معابر پرتردد تهران و اینکه آیا مجوری برای این افراد صادر شده است}:ما مجوز خاصی برای این کار ندادیم. در واقع تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر ظاهرا گروه‌های مردمی اقدام می‌کنند و کارشان در این چارچوب است.

*طبیعتا همه مردم برای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند البته این باید با الفاظ خوب با ادبیات خیلی خوب و رعایت اینکه صرفا تذکر لسانی باشد انجام شود، در این حد مجاز هستند و می‌توانند تذکر بدهند.

*امر به معروف و نهی از منکر نیاز به مجوز ندارد همه می‌توانند امر به معروف لسانی را با لحاظ همه شرایط آن انجام دهند.

*{ درباره حادثه تیراندازی مقابل مجلس}: حادثه تیراندازی روز گذشته مقابل مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه امنیتی نبوده و بر اساس انگیزه و مسائل خود تیراندازی کرده که با وی برخورد شده است. در این تیراندازی به هیچ کسی آسیبی نرسیده است؛ حادثه به هیچ وجه امنیتی نبوده و این فرد فاقد هرگونه سابقه سو امنیتی بوده و انگیزه خود را از تیراندازی به دلیل مشکلات شخصی و جلب توجه عنوان کرده است.

*{ درباره خرید واگن}: قرارداد خرید واگن مترو از چین ۲ هزار دستگاه است که تا کنون فاینانس خرید ۶۳۰ دستگاه آن عملیاتی شده است.

*{ درباره اتهام دخالت سیاسی دولت در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس}: مهندسی انتخابات را به هیچ وجه قبول نداریم؛ رد صلاحیت نماینده‌های مخالف دولت صحت ندارد و ۶۰ تا ۷۰ درصد نماینده‌های رد صلاحیت شده، ارتباط خوبی با دولت دارند.

*تنها از مراجع ۵ گانه گزارش‌هایی داشته‌ایم که آن هم در مراحل بعدی می‌توانند [برای اعتراض] مدارک خود را ارائه دهند.

*درباره آمار مهاجران افغانستانی و ساماندهی آنها گفت: تعداد اتباع افغان حدود ۵ میلیون نفر برآورد شده است که البته بخشی از مهاجران بدون مجوز هستند که باید برگردانده شوند و عده‌ای هم که مجوز دارند، باید بر اساس چهارچوب‌ها و مجوزهایی مانند مجوز کار، ساماندهی شوند.  این کار در دست اجرا است و برای این افراد دسته از افراد که مجوز دارند، «شناسه‌ یکتا» صادر می شود.

*{درباره تقیسمات کشوری}: که این موضوع دائمی است و معمولا بررسی های کارشناسی می شود و استان تهران غربی جزو پیشنهاداتی بوده که بررسی شده و سیر مراحل آن در کمیسیون مربوطه است. این موضوع پس از بررسی در کمیسیون ها و تصویب هیات دولت، باید برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

این خبر تکمیل می شود...

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1839809

برچسب‌ها