مطالعات باغ گیاه شناسی در دزفول به اتمام رسید

رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورای شهر دزفول بر بر لزوم توانمندسازی تفریحگاه‌های شهری تاکید کرد و گفت: منظر مطالعات باغ گیاه شناسی در این شهرستان به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی پوررضایی ظهر امروز یکشنبه در نشست کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورای شهر دزفول با اشاره به آغاز فصل بارندگی‌ها و احتمال وقوع تندبادهای فصلی بر تسریع در هرس درختان این شهرستان تاکید کرد و افزود: شهرداری ضمن هرس سنگین درختان پر خطر که احتمال شکستن دارند باید شکل دهی اشجار و گل کاری فضای سبز را با اهتمام مضاعف در دستور کار قرار دهد تا شاهد منظر شهری زیبایی در دزفول باشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورای شهر دزفول با اشاره به ضرورت چاره اندیشی برای درختانی که در سال‌های گذشته کنار چاه‌های دفع آب‌های سطحی رشد کرده‌اند، بیان کرد: در باران‌های اخیر شاهد فاجعه گرفتگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر در دزفول بودیم که باید این معطل رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه خطر درختانی که در معابر عمومی به شکل خمیده رشد کرده و مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کنند باید رفع شود، افزود: تا قبل از شکستگی درختان در اثر تندبادها هرس درختان هرچه سریع‌تر در دستور کار هر سه منطقه شهرداری‌های دزفول قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورای شهر دزفول با اشاره به مشکلاتی که برخی درختان برای شهروندان و تأسیسات شهری به وجود می‌آورند، خواستار بازنگری و جایگزین کردن نهال‌های مثمر و سایه‌گستر در فضا سبزهای موجود شهری شد.

پوررضایی با اشاره به استقبال ساکنان کوی مهرشهر از پارک مهتاب گفت: شهرداری دزفول باید نسبت به کاشت درختان سایه‌انداز در این بوستان اقدام کند تا اهالی بتوانند در طول سال از این محل استفاده کنند.

وی ضمن تاکید بر لزوم توانمندسازی تفریحگاه‌های شهری دزفول تصریح کرد: منظر مطالعات باغ گیاه شناسی در این شهرستان به اتمام رسیده و به زودی لایحه آن برای احداث در محل فعلی پارک لادن به شورای شهر ارسال می‌شود.

طبق گزارش سرپرست سازمان سیما و منظر و مسئولان فضای سبز مناطق سه‌گانه شهرداری دزفول، کاشت حدود سه هزار اصله درخت، آبرسانی آب خام برای آبیاری درختان، کاشت فرش گل‌ها و گل فصلی، بهسازی ست‌های بازی بوستان‌ها و هرس و شکل دهی درختان نقاط مختلف شهر از جمله بلوار طباطبایی، پایم آوران، میدان شهید سوداگر از جمله اقدامات حوزه فضای سبز در دزفول است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1841399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =