برف 17 آبان ماه به اندازه کافی غافلگیر کننده بود. اما باید امشب انتظار یخبندان داشت.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان تهران، دمای پايتخت امشب 4 درجه زير صفر مي‌رود. به گفته محسن جباری، تهراني‌ها امشب سردترين شب هفته جاري خود را تجربه مي‌كنند.

جباري به ایسنا گفت: "از شامگاه چهارشنبه شاهد صاف شدن هوا و ريزش هواي سرد هستيم كه بر اين اساس پيش‌بيني مي‌شود حداقل دماي تهران در صبح پنجشنبه به كمترين ميزان خود در هفته گذشته يعني 4 درجه سانتيگراد زير صفر برسد. از ظهر پنجشنبه روند صعودي افزايش دما در تهران اتفاق می فتند كه اين روند تا اواسط هفته آينده ادامه مي‌يابد اما افزايش دما خيلي شديد نخواهد بود."

به گفته مديركل هواشناسي استان تهران  پيش‌بيني مي‌شود كه بارش‌ها مجددا از اواسط هفته آينده در پايتخت آغاز شود. 

بر اساس نقشه‌هاي پيش‌يابي با خارج شدن سامانه بارشي از شمال شرقي كشور، بارشها بتدريج قطع می شود. روز پنجشنبه حداقل دما در نوار شمالي، دامنه‌هاي البرز كاهش خواهد داشت و حداكثر دما در اغلب نقاط كشور از روز پنجشنبه افزايش پيدا خواهد كرد. با نفوذ سامانه بارش‌زا از جنوب شرق كشور تا روز جمعه در مناطق جنوبي استان سيستان و بلوچستان افزايش ابر، وزش باد،‌رگبارو رعد و برق پيش‌بيني مي‌شود. از اواخر روز شنبه با نفوذ سامانه بارشي جديدي از شمال غرب، بتدريج ناپايداري‌ها در نوار شمالي كشور آغاز و بتدريج در اواسط هفته به نواحي مركز نيز كشيده خواهد شد. شايان ذكر است در روز پنجشنبه خليج‌فارس و در روز جمعه درياي عمان مواج خواهد بود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =