کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش صنایع دستی/متهم دستگیر شد

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغ فروش محصولات صنایع دستی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از طریق سفارش صنایع دستی در شبکه‌های اجتماعی و پرداخت هزینه بابت خرید کالا از آن ها کلاهبرداری شده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد مالباختگان با مشاهده تبلیغ فروش و تحویل سریع صنایع دستی در فضای مجازی با فرد آگهی دهنده تماس و با تبلیغات فریبنده و چرب زبانی طرف مقابل مبلغ ۴۰ میلیون جهت سفارش محصول به‌عنوان بیعانه پرداخت می کردند اما بعد از مدتی آگهی حذف و کسی پاسخگوی این افراد نبوده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با انجام اقدامات پلیسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن متهم که ساکن یکی از شهرستان های اصفهان بود شناسایی، دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی تاکید کرد: شهروندان بایدخریدهای اینترنتی خود را حتما از سایت ها و فروشگاه های معتبر انجام داده و قبل از اطمینان از صحت و سلامت معامله و دریافت کالا و خدمات از واریز هرگونه وجهی اکیدا خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1841844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =