دفتر تحول اجتماعی استان قزوین افتتاح شد

به منظور کاهش آسیب در محلات، دفتر تحول اجتماعی در استان قزوین هم‌راستا با سراسر کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد خورشیدی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در جلسه شورای اجتماعی که در شهر جدید مهرگان برگزار شد، تصریح کرد: پس از راه‌اندازی کارگروه حاشیه‌نشینی در وزارت کشور، به منظور کاهش آسیب در محلات، دفتر تحول اجتماعی در استان قزوین هم‌راستا با سراسر کشور افتتاح شد.

او با اشاره به اینکه دفتر تحول اجتماعی به عنوان زیرمجموعه وزارت کشور و عضو شورای اجتماعی فعالیت دارد، افزود: این دفاتر ضمن احیاء هویت محلی، در ۱٠عرصه مختلف مسائل محلات را شناسایی و با پشتیبانی از مردم و بازیابی نقش‌هایشان، آن‌ها را در تصمیم‌سازی و مشارکت در برطرف‌کردن آسیب‌های اجتماعی محله سوق می‌دهند.

خورشیدی یادآور شد: هم‌اکنون دفتر تحول اجتماعی در ۹محله از مناطق مختلف قزوین از جمله مهرگان، هادی‌آباد، راه‌آهن، امیدیه، ناصرآباد، چوبیندر، اکبرآباد و لالوها راه‌اندازی و فعال شده است.

این مسئول گفت: برقراری هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و حلقه‌های میانی و آحاد مردم از جمله وظایف این دفاتر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به مسائل مهرگان، اظهارکرد: ضروری است که احصاء، بررسی و حل مسائل مهرگان توسط خود مردم صورت بگیرد، هم‌اکنون دفتر تحول اجتماعی استان، دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در مهرگان بسیج شده‌اند و با همیاری مجموعه‌های مردمی مستقر در این شهر، این هم‌افزایی بین دولت و مردم محقق شده است و امیدواریم به سرعت مسائل احصاء و مسائل و مشکلات حل شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1842235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =