۱۵ ماشین دیالیز جدید با اعتبار ۱۰۰ میلیارد به چرخه خدمت علوم پزشکی استان سمنان اضافه شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه از تحویل ۱۵ ماشین دیالیز جدید به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،دکتر کامران قدس بیان نمود: بخش دیالیز در مناطق تحت پوشش دانشگاه در مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان و ولایت دامغان، بیمارستان معتمدی گرمسار و بیمارستان ۱۵ خرداد مهدیشهر فعال می باشد و تعداد ۱۹۸ بیمار در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه تحت درمان با دیالیز هستند.

وی افزود: با توجه به میزان فرسودگی ماشین‌های دیالیز، تعداد بیماران مبتلا به نارسایی کلیه در هر شهرستان، جمعیت تحت پوشش شهرستان مربوطه و با توجه به نیازسنجی هر بخش دیالیز به ارتقاء تجهیزات پزشکی؛ ۱۵ ماشین دیالیز به بخش های دیالیز تحت پوشش دانشگاه توزیع و تحویل داده شد.

رئیس دانشگاه تصریح نمود: ۱۵ ماشین دیالیز به مبلغ حدود ۱۰۰ میلیارد ریال خریداری گردید که از این تعداد ۷، ۲، ۲ و ۴ ماشین دیالیز به ترتیب در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان، بیمارستان ۱۵ خرداد مهدیشهر، بیمارستان معتمدی گرمسار و مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت توزیع شد.

رئیس دانشگاه تصریح کرد ماشین های دیالیز جدیدی نیز با مشارکت خیرین تهیه گردیده که خبر تکمیلی از لحاظ تعداد و توزیع آنها بزودی انجام می شود.

لازم به ذکر است: کلیه‌ها از مهم‌ترین ارگان‌های بدن هستند و عملکردهای مهمی را بر عهده دارند. عارضه و بیماری کلیه قطعا با نشانه‌هایی همراه خواهد بود. بیماری نارسایی کلیه به دلیل عملکرد و وظایف کلیه‌ها با مشکلات ادراری همراه است. به‌علاوه ادرار باعث دفع مواد زائد از بدن می‌شود و طبیعی‌ست دفع نامناسب این مواد می‌تواند باعث تجمع سموم در بدن شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1842431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =