ضرورت توجه به رعایت مصرف بهینه گاز در فصل سرد سال

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با توجه به پیش‌رو بودن فصل سرد سال بر رعایت و جدی گرفتن نکات مربوط به مصرف ایمن و بهینه گاز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی حجتی‌پور، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اظهارکرد: با توجه به آغاز فصل سرد سال و افزایش میزان مصرف گاز در بین مشترکین خانگی، تجاری، آموزشی، صنعتی و ... احتمال بروز حوادث ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی گاز نیز افزایش می‌یابد، از همین‌رو بر رعایت نکات مربوط به مصرف ایمن گاز طبیعی تاکید ویژه داریم.

او همچنین استفاده مبتنی بر صرفه‌جویی از گاز را ضروری خواند و افزود: در نیمه دوم سال با افزایش میزان مصرف گاز، مصرف بهینه این انرژی ارزشمند باید در اولویت همه شهروندان قرار گیرد تا بتوانیم این دوره خاص را با کمترین چالش سپری کنیم. حجتی‌پور از تمامی مشترکین درخواست کرد تا مصرف خود را مدیریت کرده و با تنظیم دمای محیط و رعایت دمای رفاه ۲۱ - ۱۸ درجه در منازل، ادارات، فضاهای آموزشی، ورزشی، مذهبی، اماکن تجاری و... الگوی مصرف را به نحو مطلوب رعایت کنند.

حجتی‌پور از شهروندان خواست تا با تعدیل دما در منزل و محل کار استفاده از گاز را تعدیل کرده و همچنین با استفاده از لباس‌های گرم در خانه، انسداد دریچه‌های کولر، استفاده از پرده‌های ضخیم برای درها و پنجره‌ها، خاموش کردن بخاری در اتاق‌های خالی و... مصرف گاز را کاهش دهند و با تعهد بالا از هدررفت آن پیشگیری کنند.

این مسئول همچنین از ادارات، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی خواست تا با رعایت دمای ۱۸درجه در کلیه ساختمان‌های اداری، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آن‌ها یک ساعت پیش از پایان وقت اداری، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل، استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا، انجام معاینه فنی کلیه موتورخانه‌ها و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه‌ها به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز این شرکت را در تأمین پایدار گاز در تمام دوره سرد سال یاری کنند.

او افزود: مشترکانی که بین ۱۰ تا ۳۵درصد و در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵اسفندماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل صرفه‌جویی کنند از مشوق‌های تشویقی بهره‌مند می‌شوند.

حجتی‌پور با بیان این مطلب که بر اساس تبصره۱۵ قانون بودجه، وزارت نفت و شرکت ملی گاز موظف به بررسی و ارزیابی مجدد الگوی مصرف و تعرفه‌های گاز برای پلکان‌های مختلف بودند، گفت: پیامد این اقدام تنها اصلاح دامنه مصرف به ۱۰۰مترمکعب بود و تعرفه‌ها نسبت به سال گذشته تغییر نداشته است.

این مسئول ادامه داد: همچنین مشترکین گرامی با توجه به شروع دوره سرد سال که از ۱۶آبان ماه آغاز و تا ۳۱فروردین ماه سال بعد ادامه دارد، می‌توانند برای آگاهی از تعرفه‌های گازبها به سایت شرکت گاز استان قزوین و به آدرس nigc-qazvin.ir (بخش مشترکین - گازبها) مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در پایان تأکید کرد: خوشبختانه آمار مشترکین پرمصرف و بسیار پرمصرف زیاد نیست با این حال از همین تعداد کم نیز انتظار داریم با صرفه‌جویی و مصرف بهینه گاز، میزان مصرف خود را کاهش داده و به مصرف کنندگان متوسط بپیوندند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1842602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =