اشراف اطلاعاتی کامل در مرزهای کشور/ سیاری: در تولید انواع تجهیزات نظامی خودکفا شدیم

صبح امروز تسنیم خبری از فرمانده نیروی زمینی ارتش منتشر کرده که وی در این خبر به توضیح چرایی حضور ارتش در مرز پرداخته است.

کیومرث حیدری، و امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون‌ هماهنگ‌کننده ارتش در مورد دستاوردهای ارتش به ارائه توضیحاتی پرداختند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به آمریکا: هیچ قدرتی جرات نگاه چپ به ایران را ندارد /از ترس ما افغانستان را ترک کردید

پیام مهم رزمایش ارتش به دشمنان از زبان امیر حیدری/کمک به عملیات پدافند ساحلی با ایجاد دیواره آتش ۵ کیلومتری

امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون‌ هماهنگ‌کننده ارتش در مراسم صبحگاه بسیج پایگاه مقاومت شهید عسگری دیوان محاسبات کشور همچنین به مولفه‌های قدرت ملی و قوی شدن در مقابل دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به‌ویژه تجهیزات نظامی رشد و توسعه یافته و به یک خودکفایی رسیده‌ایم به‌طوری که صادرکننده انواع تجهیزات نظامی شدیم و تمام این موفقیت‌ها نیز به دلیل داشتن نیروی انسانی مومن، معتقد، متخصص، ایثارگر، شهادت‌طلب، ولایت‌مدار و بسیجی است که خوشبختانه در سرتاسر نیروهای مسلح وجود دارد و از پشتوانه خوب ملت ایران نیز برخورداریم.

وی که به مناسبت هفته بسیج سخنرانی می‌کرد با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز بسیج و روز نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: بسیج یک تفکر است و باید همه در این مسیر حرکت کنیم.

وی با اشاره به روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: این روز یادآور دلاورمردی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس در هفتم آذر سال ۵۹ است، در حالی که ۶۷ روز از جنگ گذشته بود، دریادلان نیروی دریایی ارتش دشمن را شکست کامل دادند و امنیت کامل در خلیج فارس و تنگه هرمز برقرار شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات طوفان الاقصی و دستاوردهای بزرگ آن اشاره کرد و گفت: در این عملیات، حرکت بزرگی انجام شد که از دستاوردهای آن می‌توان به یادآوری و احیا مجدد اهمیت مسئله فلسطین و فراموش نشدن آن در افکار عمومی جهان اشاره کرد.

وی با بیان این‌که «در عملیات طوفان‌الاقصی زوایای پیدا و پنهان برخی از کشورها که با ارتش صهیونیستی همکاری می‌کردند آشکار شد»، افزود: در واقع این عملیات تاریخی و ماندگار هیمنه اسرائیل و این رژیم غاصب را در هم شکست. طوفان‌الاقصی و غافگیری‌های آن ثابت کرد که رژیم‌صهیونیستی قوی‌ترین ارتش در منطقه نیست و همه دنیا مشاهده کرد که چگونه در مقابل ارتش جهادی حزب‌الله دچار آسیب شد. همچنین در عملیات طوفان‌الاقصی، ناکارآمدی فناوری‌های رژیم‌صهیونسیتی در ابعاد مختلف آشکار شد و اینها نیز نشان از فرسایش ارتش رژیم غاصب است. جنگ غزه سبب شد رژیم‌صهیونسیتی که هیچ گاه به خود اجازه مذاکره با حماس را نمی‌داد، با این جنبش که یکی از عناصر مهم مقاومت به‌شمار می‌رود وارد مذاکره و برای آتش‌بس به توافق برسد.

وی به دیگر دستاوردهای مهم عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و افزود: در این عملیات، محور جدید مقاومت (یمنی‌ها) وارد کارزار شد و امروز افکار عمومی جهان نیز حامی فلسطین هستند و کشورهای مختلف با تغییر موضع به سمت مسلمانان و فلسطین گرایش شدیدی پیدا کرده‌اند.

همچنین امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در سفر به شاهرود در جمع خبرنگاران اظهار داشت‌: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در ۲۳ رسته دفاعی در بُعد تجهیزات، تسلیحات بالگردی، موشک، پهپاد و انواع سامانه های جنگالی و چرخه‌های تکمیل کننده این فناوری‌ها خودکفا بوده و به سمت صادرات گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به حضور ارتش در مرزهای کشور و اقتدار امنیتی ایران افزود: این حضور برای تامین اشراف اطلاعاتی ‌و تقویت امنیت کشور است‌.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره امنیت کشور و مقوله کلی امنیت، گفت: امنیت یک کشور زمانی است که نیروی مسلح پا در رکابی داشته باشد، نیروی مسلحی که فهیم باشد و نیروی مسلحی که بتواند تجهیزات دفاعی را خودش تولید کند و وابسته نباشد.

سرتیپ حیدری گفت: وابسته بودن به معنای این است که امنیت نیست، امنیت پایدار وجود ندارد، اما خوشبختانه همه نیروهای مسلح کشور ضمن اینکه بازدارندگی را به منصه ظهور رساندند در نیروی زمینی ارتش نیز در ۲۳ رسته و مؤلفه دفاعی کاملاً خودکفا هستیم.

وی تصریح کرد: تمامی تجهیزات مورد نیاز ارتش در بعد بالگردی, موشک ضد زره، موشک دورزن، و انواع سامانه‌های "جنگالی" که در بحث امنیت پایدار مورد استفاده قرار می‌گیرند نیروی زمینی در این زمینه خودکفاست و امروز توانسته است تمام نیازهای کشور را به خوبی پاسخ دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: امروز ما در همه مرزهای شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب شرق و شمال شرق مستقر هستیم و با افتخار امنیت را برای کشور به ارمغان آوردیم و حضور ما در مرزها به این معنا نیست که خطری ما را تهدید می‌کند، بلکه به معنای اشراف اطلاعاتی و آماده به کار نگهداشتن نیروها است.

۲۱۹۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1842909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =