ایسنا نوشت:

آمار نشان مي‌دهد که کره جنوبي بزرگترين صادرکننده خودرو به کشورمان است.

 براساس آمار گمرک ايران کره جنوبي به صورت مستقيم در هفت ماهه سال جاري بالغ بر 12 هزار و 697 دستگاه انواع خودروهاي سواري را به ايران صادر کرد.

به اين ترتيب هيونداي و کيا، دو خودروساز بزرگ کره جنوبي نيز لقب بزرگترين شرکت‌هاي صادرکننده خودرو را به ايران به خود اختصاص دادند. هرچند تعداد محدودي خودرو نيز از شرکت سانگ يانگ، کوچکترين خودروساز کره جنوبي به ايران صادر شده است.

در هفت ماهه سال جاري در مجموع 20 هزار و 780 دستگاه انواع خودروي سواري وارد کشور شد. به اين ترتيب سهم کره جنوبي از اين واردات به احتساب رقم فوق به بيش از 61 درصد رسيد. البته بايد گفت که بسياري از ديگر خودروهاي ساخت کره نيز از طريق امارات وارد ايران مي شوند که آمار اين واردات در محاسبات فوق لحاظ نشده و تنها آمار صادرات مستقيم خودروهاي کره از خاک اين کشور به ايران مورد توجه قرار گرفته است.

/39/39

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    9 0
    کره ای ها به نوعی بی رقیبن در ایران و البته تویوتا در ایران محصولاتش رو گران کرده و به خاطر انحصار واردات به فروش کمتر و سودهای نامتعارف و زیاد بد عادت شده که نتیجه همه اینها سیاست های وزارت خانه محرابیان و وزیر جدید غضنفری که البته ایشون دست و پا بسته اند و نمی توانن مستقل عمل کنند و قانون رو پیاده کنند
  • شهاب IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    11 14
    سوال من اینست که اگر بازار ایران اینقدربرای آقایان کره جنوبی با اهمیت و پر سود است که حاضر به رها کردن و رفتن نیستند ؛پس چرا سال گذشته همین دو شرکت خودرو ساز بیانیه های رسمی مبنی بر تحریم جمهوری اسلامی ایران صادر کردند؟حالا که بر خلاف حرف خودشون و با سوء استفاده از بازار بدون رقیب ایران محصولات بی ارزش و کپی کاری خودشان را که در جاهای دیگر دنیا مشتری زیادی ندارد در ایران می فروشند ؛ پس چرا محصولات تولید خود را که در سایر بازارهای جهانی به بهای20 الی 30 هزار دلار آنهم بطور اقساط با جوایز و امتیازات متعدد برای خریدارمی فروشند ، در ایران به ارقامی بین 70 میلیون الی 140 میلیون تومان مشتریان ایرانی می فروشد ؟آیا نباید یک مسئول واقعا گوش اینها را بپیچاند و درس ادب بدهد تا به ایرانی توهین نکنند؟
    • بدون نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
      3 0
      "اقای شهاب":می دونی کره هایی که محصولاتشونرو شما!!بی ارزش خطاب کردین در بازار مهم امریکا و چین جز پرفروش ترین ها هستند؟در این زمینه چیزی به گوشت خورده؟!!رقم های قیمتی محصولاتشان در ایران می دونی 120درصد تعرفه و انواع عوارش می خوره و به این قیمت ها میرسه؟فروش اقساطی تا قبل از ممنوعیت واردات محرابیان تمام وارد کننده ها داشتند و بازار چون انحصاری نبود همه می تونستند خودرو وارد کنند و نمایندگی هام با شرایط اقساطمی فروختند ولی بعد از ممنوعیت واردات و برهم خودرو عرضه و تقاضا و انحصاری شدن واردات جهش قیمت ها پیش امد که نتیجه سیاست وزارت خانه قبلی بود
    • بدون نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
      3 0
      شهاب خان کپی برداری برای تولید ازرا و ...به قول شما بهتره که سالی چندین میلیون صادرات داره کره جنوبی؟یا تولید پرایدی که اینقدر نا ایمن بود که از امریکا به کره ارسال شد و سایپا داره این خودروی بیکیفیت و نایمن رو 20 ساله به همون شکل تولید میکنه و شده مایه ننگ ملت ایران و ماییه افتخار سودجویان خودروساز؟؟ کدام توهینه تولید پژوهای از رده خارج فرانسه با 25 سال قدمت و از رده خارج؟اینها کپی برداری بی ارزشه یا تولید محصولاتی که بازارهای پررقیب دنیا رو داره میگیره؟
    • بدون نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
      2 0
      آقا شهاب تقصير خودمونه قربونت برم، اگه ما هم قدرت انتخاب داشتيم و يا توليد قابل رقابت، براي ما هم از اين شرايط و جوايز ميزاشتن ، نه الان كه براي خريد نقدي يه مدل سواري كيا بايد چهار ماه معطل شي بعد هم ببيني چهار ميليون گرونترش كردن
    • بدون نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
      3 0
      این اختلاف قیمت نتیجه بازار بی ثبات ایران به دلیل افزایش نرخ ارز و در حقیقت کاهش ارزش پول ملی و همچنین تعرفه های سنگین گمرکی برای واردات است که منجر به چنین قیمتهایی می شود. همچنین بجث محدود کردن واردات خودرو به شرکت ها که بازار انحصاری دیگری ابجاد کرده و باعث افزایش کاذب در بازار شده اند. بهتره واقع بین باشیم و بدونیم در همه جای دنیا سود در عرضه بیشتره تا قیمت بیشتر و در حالیکه در ایران این مساله مرتفع شه خودرو سازان خارجی قطعا در کاهش قیمت رقابت هم میکنند. فقط لازمش چشم پوشی دولت از سود نامعقول خودرو های داخلیه.!! فراموش نکنید سمند خودمون را 7000 $ صادر میکنیم!!
    • ایمان IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
      1 0
      شهاب عزیز به هیچ وجه کره ای ها محصولاتشون رو در ایران گرون نمی فروشند چرا که تمامی این محصولات با قیمت اصلی کارخانه که در سایت کیا و هیوندای موجود است در گمرک ایران تحویل داده میشه، علت اصلی قیمت های بالا تعرفه زیاد اداره گمرک ایران و همینطور سود بسیار زیاد دلالی بعضی از آقایونه به طوری که یک ماشین بیست میلیونی در ایران به راحتی به قیمت بالای پنجاه تومان بفروش میرسه
    • بدون نام CH ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
      1 0
      نمی دونم شما اطلاعت از بازار ماشین در چه حده ولی... 1. اون 30و40 میلیون اضافه تو جیب هیشکی نمیره جز دولت ایران و اینکه باش چی کار می کنه معلوم نیس!! بعدشم هیوندای و کیا بالاتر از 85 ماشین ندارن! 70 تا 140؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 2.فروش این دو ماشین تو آمریکا و اروپا فوق العاده زیاد شده و نمی تونی بگی اینو که کمه و اینا!! 3. هدف کل خودروسازان جهان بازار آمریکاس و 12 هزار و اندی ماشین واقها در مقایل کل دنیا صفره!!! 4. کلا انقدم مهم نیستیم اگه نزاریم ماشینای کره ای بیان بیشتر خودمون ضرر می کنیم! قطعا کسی که 14 میلیون میده و تویوتا و ب ام و می خره حاضر نیست سورن سوار شه!!!! حال می کنم با این آمار دادنای ایرانی جماعت!!!
    • بدون نام IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
      2 2
      شهاب جان، انگار تو یه سیاره دیگه زندگی میکنی. در جواب سوال شما اول باید بگویم که کیا و هیوندای خودروهای خوبی میسازند و سالانه بیشتر از 4 میلیون خودرو تولید میکنند که در دنیا فروش میره. عدد 20 هزار در مقابل 4 میلیون عدد کوچیکیه نه؟ دلیل فروش کیای 20 میلیونی به قیمت 65 میلیون در ایران نیز اول تعرفه و عوارض 120 درصدی است که دولت از هر خودرو میگیرد و دوم نمایندگی های فروش این خودروها در داخل هستند که با رابطه و پارتی انحصار فروش خودروهای کره ای را در دست گرفته اند. ( 2 سال پیش هر آدم معمولی تا 5 خودرو میتوانست وارد کند ولی قانونش را عوض شد). 20 هزار دلار با تعرفه و عوارضی که دولت میگیره، میشه 50 میلیون به علاوه 10 تا 15 میلیون تومنی که نمایندگی های ایرانی بابت حمل به ایران و سایر چیزها میگیرند.
    • بدون نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
      4 1
      کره که خودروهاشو زیر 12 میلیون تومان به گمرک ایران تحویل داده اونم با واسطه از امارات اما این تو ایرانه که همون کیا سراتو با قیمت 12 میلیون سر از قیمت 50 میلیون تومانی در میاره . با چه درصدی از تعرفه گمرکی و چه درصدی سود برای نمایندگی ؟؟؟؟خدا میدونه . بیچاره ما مردم
  • بدون نام BG ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    2 3
    سانگ یانگ قدیمیترین شرکت خودروسازی کره ای و سومین خودروساز بزرگ کره هستش. چطور از نظر شما کوچکترین خودروساز در کره هست؟ لازم است بدانید که کره 7 شرکت خودروسازی بزرگ دارد و هرروز هم تعدادشان افزایش میابد.
  • بدون نام IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    1 1
    ولی این دو حاضر نیستند در ایران خودرو تولید کنند و خدمات پس از فروش درست و حسابی دهند . در چند تا شهر خدمات پس از فروش دارند؟