ایسنا نوشت:

معاون پارلماني، حقوقي و امور استان‌هاي وزارت ورزش و جوانان و عضو هيات مديره باشگاه استقلال از تخصيص رديف بودجه دولتي، براي باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس تا سال 93 و برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال در موعد مقرر خبر داد.
رسولي نژاد از تخصيص رديف بودجه مستقل براي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس تا سال 1393 خبر داد و گفت: دو باشگاه استقلال و پرسپوليس از اين پس تا سال 93 با بودجه مستقل اداره مي‌شوند و اين كمك تا زمان واگذاري اين دو باشگاه ادامه خواهد يافت.
وي ادامه داد: پيش از اين، دو باشگاه استقلال و پرسپوليس كه در گروه اول واگذاري شركت‌هاي دولتي قرار داشتند و قرار بود تا پايان سال جاري واگذار شوند، با نظر رييس جمهور به گروه دوم واگذاري منتقل شدند و تا سال 93 به بخش خصوصي واگذار خواهند شد.
معاون پارلماني، حقوقي و امور استان‌هاي وزارت ورزش و جوانان در ادامه و در پاسخ به اين سوال كه نظر اين وزارتخانه درباره زمان برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال چيست؟ گفت: در حال حاضر ديدگاه غلطي درباره وزارت ورزش و جوانان شكل گرفته است كه هر جا سخن از اين وزارتخانه مي‌شود همه به ياد فوتبال مي‌افتند، در حالي كه ما نسبت به همه رشته‌هاي ورزشي ديدگاه يكساني داريم.
وي افزود: تاكيد آقاي عباسي اين بوده است كه تمام انتخابات‌هاي فدراسيون‌هاي مختلف ورزشي در موعد مشخص شده برگزار شود و به همين دليل انتخابات فدراسيون فوتبال نيز در زمان تعيين شده انجام خواهد شد و به تعويق نخواهد افتاد. ضمن اين كه وزير ورزش و جوانان تاكيد دارد كه چون در آستانه المپيك هستيم، كمترين تغيير و تحولات را در راس فدراسيون‌هاي ورزشي داشته باشيم.
رسولي نژاد همچنين از تدوين طرح جامع ورزش و جوانان خبر داد و اظهار كرد: كارهاي مقدماتي اين طرح انجام شده است و در آينده به نتايج خوبي خواهد رسيد.
وي در ادامه و در پاسخ به اين سوال كه آيا قبول دارد كه هدف مجلس شوراي اسلامي ادغام سازمان‌هاي تربيت بدني و جوانان اين بوده است كه بتواند درباره اين مسايل از وزير ورزش و جوانان سوال كند؟ خاطر نشان كرد: مجلس شوراي اسلامي تاكنون تنها يك بار از آقاي عباسي دعوت كرده كه آن هم براي پاسخ به سوالي نبوده است، بلكه ايشان براي ارائه گزارش عملكرد وزارتخانه به مجلس رفته بودند.
معاون پارلماني، حقوقي و امور استان‌هاي وزارت ورزش و جوانان، ادامه داد: نكته ‌اي كه بايد در اينجا به آن اشاره كنم اين است كه وقتي وزارتخانه‌ها با يكديگر ادغام مي‌شوند وظايف و اختياراتي دارند كه كاملا مشخص است، اما پس از ادغام سازمان‌هاي ملي جوانان و تربيت بدني اين وظايف روشن نبود كه پس از حضور آقاي عباسي و تشكيل بخش‌هاي مختلف اين كار انجام شد و وظايف را مشخص كرديم.
وي افزود: مساله‌اي كه وجود دارد اين است كه مجلس تنها مي‌تواند درباره وظايف وزير از او سوال كند و در زمينه اختيارات نمي‌تواند سوالي را مطرح كند، چرا كه اختيارات حق قانوني يك وزير است كه در قانون آمده است و جاي سوال ندارد.
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =