پنجمین قله برای امنیت استان سمنان فتح شد

فرمانده انتظامی استان سمنان از اجرای ۷۲ ساعته طرح " فتح ۵ " در راستای برخورد و مقابله با مجرمان ، سارقان ، مالخران و ... خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، سردار " جلیل موقوفه ئی " در جمع خبرنگاران با عرض سلام و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا ( س ) خدمت مردم نجیب و شریف استان سمنان گفت : مجموعه انتظامی استان طرح های ویژه ای از ابتدای سال تاکنون در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی پارک ها ، تفرجگاه ها و کانون های اصلی جرم ، برخورد با سارقان ، سوداگران و فروشندگان مواد مخدر و اراذل و اوباش اجرا کرد و امروز شاهد نمایش کشفیات دستاوردهای مرحله پنجم رزمایش " فتح " که توسط پلیس های تخصصی و فرماندهان انتظامی شهرستان ها در ۷۲ ساعت گذشته به مرحله اجرا درآمد ، هستیم.

***دستگیری ۵۹ سارق و مالخر

سردار موقوفه ئی گفت : در اجرای این طرح ۵۹ سارق و مالخر دستگیر و ۹۹ پرونده سرقتی کشف و به نتیجه رسید .

پنجمین قله برای امنیت استان سمنان فتح شد

***کشف ۲۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان از برخورد قاطع پلیس با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر و کشف ۲۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر خبر داد و گفت : ۷۰ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر شناسایی ، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند .

وی افزود : ۳۲ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت از خرده فروشان مواد مخدر کشف و ضبط شد

سردار موقوفه ئی به دستگیری ۱۵۴ خرده فروش و متلاشی شدن ۸ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان اشاره و اضافه کرد شناسایی و پاکسازی نقاط آلوده و پاتوق های معتادان متجاهر یک برنامه مهم و جدی برای فرماندهی انتظامی استان است و خوشبختانه تاکنون ۵۹ نقطه شناسایی و با همکاری سایر نهاد ها از لوت وجود معتادان و اراذل و اوباش پاکسازی شده است.

پنجمین قله برای امنیت استان سمنان فتح شد

***دستگیری ۱۴ نفر از ارازل و اوباش

این مقام ارشد انتظامی استان گفت : پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان ۱۴ نفر از اراذل و اوباشی که مخل امنیت عمومی بودند را دستگیر و ۴۰ قبضه سلاح سرد و ۱۴ قبضه سلاح گرم از آنان کشف کرد .

موقوفه ئی از برخورد جدی پلیس با واحدهای صنفی که قوانین و مقررات مربوط در این زمینه را رعایت نکردند .خبر داد و گفت : تاکنون ۸۴ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت قوانین با نظارت کامل پلیس اطلاعات و امنیت در سطح استان شناسایی و پلمب شدند .

***خودروهای شوتی ، از دید پلیس مخفی نمی مانند

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی موفق به شناسایی و توقیف ۱۱ خودروی شوتی شدند ، افزود : از این خودروها مقادیر زیادی لوازم خانگی و قطعات خودرو قاچاق کشف شد.

وی ادامه داد : ۱۱۴ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در استان کشف و ضبط شد.

پنجمین قله برای امنیت استان سمنان فتح شد

***برنامه های عملی پلیس برای کاهش آمار تصادفات

سردار موقوفه ئی اذعان داشت : در راستای اجرای طرح برخورد با خودروهایی که تغییر وضعیت استاندارد داشته و یا مخل نظم عمومی و ترافیک شهری و مسبب تصادفات در داخل شهر ها بودند، پلیس راهور استان موفق به توقیف ۱۵۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به علت حرکات نمایشی و مارپیچ ، ایجاد مزاحمت برای شهروندان و ... شدند.

ارشد ترین مقام انتظامی استان با اشاره به ۲۱ پرواز یگان پهبادی استان در نقاط حادثه خیز و دور دست کویری و کوهستانی جاده های استان ، گفت : با همکاری یگان پهبادی و پلیس راه استان ، با شناسایی دقیق و کارشناسی شده نقاط حادثه خیز و افزایش پرواز ها و رصد جاده ای ، تاکنون ۲۰ دستگاه خودروی متخلف توسط عملیات ویژه یگان پهبادی توقیف شد و خوشبختانه این تعامل سبب کاهش چشمگیر تصادفات جاده ای شده است .

موقوفه ئی از ۵۶۱ مورد اعمال قانون وسایل نقلیه حادثه ساز توسط ماموران پلیس راه و راهور استان خبر داد و افزود : ۶۵ دستگاه وسیله نقلیه مشمول توقیف ساعتی و ۱۲۰ دستگاه نیز به علت نصب نورافکن هایی که برای سایر خودروها و موتور سیکلت ها مزاحمت ایجاد می کردند به پارکینگ منتقل شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان در پایان خاطرنشان کرد : به مردم شریف استان قول می دهم طرح های ضربتی ، فوریتی و عملیاتی پلیس تا ریشه کن کردن جرایم و برقراری امنیت پایدار و در شان و منزلت مردم شریف استان ادامه خواهد داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1843688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =