تلاش هواپیماربا برای بردن هواپیمای بوشهر - شیراز به عربستان /شب در دفتر آقای خامنه‌‏ای، جلسه خصوصی‏‌تری داشتیم /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

در خاطرات آیت الله هاشمی در سال 62 آمده است: آمریکایی‌ها با بیست و چهار [فروند] هواپیما به مردم مسلمان لبنان حمله کرده‌‏اند که تحولی در مسأله لبنان و اسرائیل است. سوری‌ها سه هواپیمای آنها را ساقط کرده‌‏اند. باید منتظر حوادث مهم بعدی بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از مرکز اسناد آیت الله هاشمی، در کتاب «آرامش و چالش» در تاریخ ۱۳ آذر ۱۳۶۲ آمده است:

اگر چه [به خاطر سالروز وفات حضرت رسول اکرم(ص)] تعطیل عمومی بود اما برای انجام کار ضروری، بیرون رفتم. صبح زود، در دفتر [آیت‏‌الله]آقای خامنه‌‏ای با فرماندهان سپاه و نیروی زمینی، جلسه‌ای به منظور هماهنگ کردن و رفع اختلاف برای عملیات آینده داشتیم؛ جلسه موفقی بود. ولی این دولت نیست که برای هر مورد، جهت رفع اختلاف، آن همه انرژی و وقت مصرف بشود. سپس تا ساعت چهار بعد از ظهر، یکسره در دفترم در مجلس، جلسه اصلاح مواضع حزب [جمهوری اسلامی] برگزار شد که باز هم کار تمام نشد و به جلسه دیگر موکول گردید.

جلسه شورای مرکزی حزب جمهوری [اسلامی] بود که رسمیت نیافت اما کارهای غیر رسمی انجام شد. خبر دادند که یک هواپیماربا خواسته، هواپیمایی که از بوشهر به شیراز می‌‏رفته، به عربستان ببرد. یک دختر مهماندار هواپیما به او حمله کرده تا او را خلع سلاح کند، نارنجک منفجر شده و هر دو مجروح شده‏‌اند و هواپیما سالم به شیراز رفته است. هواپیماربا پاسپورت عراقی داشته و خودش ایرانی بوده است.

آمریکایی‌ها با بیست و چهار [فروند] هواپیما به مردم مسلمان لبنان حمله کرده‌‏اند که تحولی در مسأله لبنان و اسرائیل است. سوری‌ها سه هواپیمای آنها را ساقط کرده‌‏اند. باید منتظر حوادث مهم بعدی بود. شب در دفتر آقای خامنه‌‏ای، جلسه خصوصی‏‌تری داشتیم و راجع به مسائلی درباره حزب، مجلس و ادارات مذاکره کردیم.

۲۱۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1844587

برچسب‌ها