استقرار ۱۶۰واحد تولیدی و صنعتی دانش‌بنیان در قزوین

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین از استقرار و فعالیت ۱۶۰واحد تولیدی و طرح صنعتی دانش‌بنیان و مستعد دانش‌بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی تابعه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا صفاری، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان قزوین اظهارکرد: در حال حاضر ۱۶۰واحد تولیدی و طرح صنعتی دانش‌بنیان و مستعد دانش‌بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی استان شناسایی شده که از این تعداد ۵۰واحد به عنوان شرکت دانش‌بنیان به ثبت رسیده و ۱۱۰واحد تولیدی مستعد دانش‌بنیان در مرحله ثبت نهایی هستند.

او افزود: بیشترین آمار شرکتهای دانش‌بنیان در شهرکهای صنعتی کاسپین و لیا مستقر هستند.

صفاری میزان اشتغال‌زایی واحدهای تولیدی دانش‌بنیان را یک‌هزار و ۶۰۰نفر و مستعد دانش‌بنیان را ۳هزار و ۷۰۰نفر برشمرد.

این مسئول تصریح کرد: شرکتهای دانش‌بنیان متقاضی زمین صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی می‌توانند از امکان کاهش پرداخت بخش نقدی به‌میزان ۱۰درصد، امکان تقسیط بخش غیرنقدی آن‌ها حداکثر تا ۴۸ماه، تنفس شش ماه در بدو قرارداد جهت پرداخت اقساط و بخشودگی ۳۰درصد از از اقساط باقیمانده در صورت بهره‌برداری پیش از موعد بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شهرکهای صنعتی قزوین با اشاره به مشوق‌ها و برنامه‌های حمایتی برای شرکتهای دانش‌بنیان افزود: دریافت تسهیلات و معافیت مالیاتی، معافیت عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی، ارائه تسهیلات به شرکتهای دانش‌بنیان جهت تبدیل ایده به محصول و اشتغال دانش‌آموختگان برتر فناور، حمایت از صادرات محصولات شرکتهای دانش‌بنیان با هدف توسعه بازار صادراتی، برنامه‌ریزی جهت حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی به‌صورت رایگان و .. از جمله برنامه‌های حمایتی از این شرکتها است.

قابل ذکر است واحدهای تولیدی دانش‌بنیان در زمینه تولید محصولات ماشین‌آلات دسته‌بندی و سرند کردن، سود سوز آور جامد، آماده‌سازی الیاف اکرلیک، اسید کلرید ریک، موثره دارویی-، ترکیبات پلیمری پیشرفته وساخت انواع آلیاژها و کامپوزیت‌های پلیمری، فرآورده‌های دارویی و آرایشی و بهداشتی، فرو مولیبدن، اکسید مولیبدن و نمک‌های رنیوم، تجهیزات کنترل تردد انسان، انواع لامپ و روشنایی، فن‌آوری ومحصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزار صنعت بانکی، زئولایت، کک نفتی کلسینه شده-، انواع فیلترهای صنعتی، فناوری اطلاعات وارتباطات ونرم‌افزارهای کامپیوتری، شیرآلات صنعتی هیدرولیک با مکانیزم خودکار، انواع اتصالات لوله از فلزات آهنی، میز تست موتور الکتریکی، دستگاه تست مقاومت فشاری و خمشی، دستگاه تست سایش- تابلو برق، دژنکتور، سکسیونر، سیستم کنترل الکترونیکی خودروسنگ ساختمانی، تجهیزات پیشرفته ساخت مواد آزمایشگاهی، مصنوعات چوب، ماشین‌آلات بسته‌بندی تری سیلر، ترموفرمینگ، قطعات کمپرسورها، حسگر دما ترموکوپل فرایندهای شیمیایی و کاتالیستی، فیلتر هوا، پوشش‌های ضد حریق، مفصل کابل فشار قوی و ضعیف، انواع مفصل کابل و سرکابل و... فعالیت می‌کنند.

صفاری در پایان از واحدهای دانش‌بنیان و طرح و ایده‌های برتر درخواست کرد تا جهت حضور در شهرکها و نواحی صنعتی با مراجعه با امور متقاضیان از مشوق‌های ویژه بهره‌مند شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1845340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =