فهرست پربازدیدترین مقالات ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا منتشر شد/ عکس

دیجیاتو نوشت: ویکی پدیا فهرست برترین مقالات سال ۲۰۲۳ خود را اعلام کرد. طبق آمار و اعدادی که توسط بنیاد ویکی‌مدیا، مؤسسه سازنده این دایره‌المعارف آنلاین اعلام شده است، در سال جاری بیش از ۸۴ میلیارد بازدید برای ویکیپدیا انگلیسی ثبت شده و محبوب‌ترین مقاله آن ChatGPT بوده است.

چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT از OpenAI بیش از یک سال قبل راه‌اندازی شد و از آن زمان به مدارس، سیستم‌های بهداشتی، حوزه حقوق و زمینه‌های دیگری راه پیدا کرده است. طبق اعلام ویکی‌مدیا، در سال ۲۰۲۳ تعداد بازدیدهای صفحه این هوش مصنوعی ۴۹ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۴۰۶ مورد بوده است.

ChatGPT

دومین صفحه پربازدید ویکی پدیا در سال ۲۰۲۳، فهرست سالانه مرگ‌ومیرها بوده که هر سال شاهد ترافیکی بالایی است و در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم و اول قرار داشت. در سال ۲۰۲۳ تعداد بازدیدهای این صفحه ۴۲,۶۶۶,۸۶۰ اعلام شده است.

محبوب‌ترین مقالات ویکی پدیا در سال ۲۰۲۳

جام جهانی کریکت ۲۰۲۳ نیز با ۳۸,۱۷۱,۶۵۳ بازدید جایگاه سوم را کسب کرده است. فهرست ۱۰ مقاله برتر ویکی پدیا در سال ۲۰۲۳ به شرح جدول زیر است:

مقاله تعداد بازدیدها
ChatGPT ۴۹,۴۹۰,۴۰۶
Deaths in ۲۰۲۳ ۴۲,۶۶۶,۸۶۰
۲۰۲۳ Cricket World Cup ۳۸,۱۷۱,۶۵۳
Indian Premier League ۳۲,۰۱۲,۸۱۰
Oppenheimer (film) ۲۸,۳۴۸,۲۴۸
Cricket World Cup ۲۵,۹۶۱,۴۱۷
J. Robert Oppenheimer ۲۵,۶۷۲,۴۶۹
Jawan (film) ۲۱,۷۹۱,۱۲۶
۲۰۲۳ Indian Premier League ۲۰,۶۹۴,۹۷۴
Pathaan (film) ۱۹,۹۳۲,۵۰۹

فهرست پربازدیدترین مقالات ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا منتشر شد/ عکس

بنیاد ویکی‌مدیا توضیح می‌دهد این فهرست که در مجموع شامل ۲۵ مقاله می‌شود، با استفاده از داده‌های ویکی‌پدیای انگلیسی تا تاریخ ۲۸ نوامبر ایجاد شده است. در اوایل سال ۲۰۲۴ نیز صفحات برتر سال ۲۰۲۳ براساس میزان بازدیدهای تمام سال منتشر خواهد شد که احتمالاً تغییر چندان زیادی نسبت به فهرست فعلی نخواهد داشت.

همچنین برترین کشورهایی که تاکنون در سال ۲۰۲۳ به ویکی‌پدیای انگلیسی دسترسی داشته‌اند، شامل ایالات متحده (۳۳.۲ میلیارد) و بریتانیا (۹ میلیارد) می‌شوند و پس از آن هند (۸.۴۸ میلیارد)، کانادا (۳.۹۵ میلیارد) و استرالیا (۲.۵۶ میلیارد) قرار دارند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1845366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =