انتقاد مردم خوزستان از مسئولان استان در مورد آلودگی هوا

استان خوزستان در آلودگی هوا در کشور بدون رقیب است، اما مسئولان مربوطه اصرار به عدم تعطیل کردن مدارس دارند!

مهدی حساکره: مردم استان خوزستان طی پیام های متعدد به عدم تعطیلی استان در روزهای که آلودگی هوا در وضعیت قرمز است، اعتراض کرده اند.

چند پیام از پیام های متعددی که از سوی مخاطبین خبرگزاری خبرآنلاین ارسال شد را مرور می‌کنیم.

یکی از مخاطبین نوشت: فرق استان خوزستان با بقیه استان ها چیه؟ چرا ما باید در روزهای که وضعیت آلودگی هوا قرمز است بچه هایمان را به مدرسه بفرستم ولی استان های دیگر بلافاصله تعطیل می‌شوند.

مخاطب دیگری گفت: واقعا متاسفم از مدیرانی که با تدبیری خود با جان آدم ها بازی می‌کنند، در این روزهای که هوا آلوده است تعداد مراجعه کننده ها به بیمارستان بالای چند صد نفر است اما خبری از تعطیلی نیست

مخاطب دیگری نوشت: واقعا این چه نوع مدیریتی است وقتی می‌خواهند هم تعطیل اعلام کنند اول صبح که بچه ها رو فرستادیم مدرسه، تعطیل اعلام می‌کنند

مخاطب دیگری گفت: تاوان ندانم کاری و تعلل مسئولین که هیچ دلسوزی به مردم ندارند را ریه هامون پس میدن.

ولی جالب تر از هم، متن نوجوانی بود که نوشت: لطفا دیگه خبرهای آلودگی هوا رو پوشش ندید هر وقت هوا سالم بود اطلاع رسانی کنید.

متاسفانه دود نبود هماهنگی و نداشتن مدیریت واحد در خوزستان، به چشم مردم می‌رود بنابراین ایراد نخست این شرایط به مدیریت خوزستان و سپس اهواز برمی‌گردد.

شاخص آلودگی هوا در استان در طول یک ماه اخیر بین ۱۵۰ الی ۱۷۰ بوده است

در شاخص الودگی هوا بین شهرستان های استان، بندر ماهشهر به لطف وجود صنایع پتروشیمی رتبه اول را دارد!

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1845908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =