این فیلم هم قاچاق شد ؛ پژمان جمشیدی، امیر آقایی و ...

باشگاه خبرنگاران نوشت: نسخه‌های لو رفته فیلم سینمایی بی‌مادر به کارگردانی سید مرتضی فاطمی در فضای مجازی در دسترس عموم قرار گرفته است.

فیلم سینمایی بی مادر به نویسندگی و کارگردانی سید مرتضی فاطمی و تهیه‌کنندگی علی اوجی و محمدرضا مصباح است. این فیلم در ۱۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر اکران و سپس دوسال بعد، در ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ در سینماهای سراسر کشور به نمایش گذاشته شد.

بی‌مادر در زمان اکران خود توانست چیزی حدود ۶ میلیارد و ۸۸ میلیون تومان بلیط بفروشد و در آن زمان جزء پرفروش‌ترین فیلم‌ها با ژانر اجتماعی شود. این فیلم سینمایی اکنون دوران اکران آنلاین خود را سپری می‌کند و جالب اینجاست که یک فیلم سینمایی که تنها چند ماه از اکران آن گذشته و به تازگی وارد چرخه اکران آنلاین شده، چطور با نسخه‌های مختلف کیفیتی در کانال‌های تلگرامی و فضای مجازی در اختیار عموم مخاطبان قرار گرفته است؟

برخی از منتقدین در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی با ابهام موجه شدند که حدس و گمان‌هایی برای نسخه‌های لو رفته این فیلم می‌زنند. برخی می‌گویند ارسال یک نسخه از این فیلم در جشنواره‌های خارجی منجر به لو رفتن آن شده است و برخی هم حدس و گمان‌های دیگری می‌زنند؛ اما سوال اینجاست که چنین فیلمی پس از وقفه اکران دو ساله در سینماهای سراسر کشور چگونه در کمتر از ۵ ماه با نسخه‌های مختلف کیفیتی لو رفته است و آیا کارگردان و تهیه‌کنندگان این اثر به دنبال زیان خود هستند یا اصلا لو رفتن نسخه مجازی آسیبی به اکران سینمایی و مجازی این فیلم زده است یا خیر؟ نظر منتقدین و کارشناسان این حوزه در خصوص چنین مواردی چیست؟ آیا مسئولین و نهادهای مربوطه با چنین اتفاقاتی مقابله خواهند کرد؟ و دیگر سوالات پیرامون این مسائل که قرار است در روزهای آینده به بررسی این موارد بپردازیم.

این فیلم هم قاچاق شد ؛ پژمان جمشیدی، امیر آقایی و ...

شایان ذکر است فیلم سینمایی بی‌مادر داستان زندگی آرام یک زوج را روایت می‌کند که با پا فشاری یکی از آن‌ها روی تصمیم‌اش، ناخواسته وارد آزمایش‌ها و دو راهی‌ها و مخاطرات اخلاقی می‌شوند و امیرآقایی، پژمان جمشیدی، میترا حجار، علی اوجی، پردیس پورعابدینی، بیتا عزیزاوقلو، سارا محمدی و فاطمه میرزایی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

همچنین این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیلم داکا و بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی رینبو لندن در سال ۲۰۲۳ شده است.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1846738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =