۱۳ نفر
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
مهمترین شهرهای خوزستان

هرچند اهواز دیدنی‌های زیادی دارد که برای بسیاری از گردشگران جالب توجه است اما می‌توان به شهرهای نزدیک هم سری زد و کمی از شلوغی این منطقه فاصله گرفت. در این محتوا به معرفی برخی از این شهرها می پردازیم.

وقتی که با پلتفرم فلای تودی بلیط اهواز تهران را می‌خرید و رزرو اقامتگاه در اهواز را انجام می‌دهید امکان دارد برای شما جالب باشد که با مهم‌ترین شهرهای اطراف این منطقه نیز آشنا شوید تا از جاذبه‌های آن‌ها دیدن کنید.

با شهرهای اطراف اهواز بیشتر آشنا شوید

اهواز در بخش مرکزی استان خوزستان قرار گرفته است و در نواحی اطراف آن نیز چندین شهرستان مختلف وجود دارد که شاید در زمان سفر به این استان دوست داشته باشید با طی‌کردن مسیری کوتاه آن‌ها را تماشا کنید. با خرید بلیط هواپیما اهواز می توانید به تمامی شهرهای اطراف آن سر بزنید. البته حواستان باشد که بلیط اهواز تهران را هم از قبل رزرو کنید تا از زمان دقیق بازگشت خود مطمئن باشید. با رفتن به شهرهای حومه اهواز علاوه‌بر این‌که می‌توانید به مناطق دیدنی سر بزنید این امکان برای شما فراهم می‌شود تا با فرهنگ، آداب و رسوم مردم این نواحی نیز بیشتر آشنا شوید. برخی از این مناطق به شرح زیر هستند:

شهر حمیدیه

حمیدیه در 25 کیلومتری شمال غربی شهر اهواز قرار گرفته است که به‌طور کلی از دو بخش و چهار دهستان تشکیل می‌شود؛ یکی از مهم‌ترین رودهای استان خوزستان با نام کرخه از دل این منطقه عبور می‌کند. این منطقه دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است که شما می‌توانید به‌راحتی یکی از اقامتگاه‌های اهواز را از فلای تودی رزرو کنید و یک روز از سفر خود را به گردش و تفریح در مکان‌های دیدنی حمیدیه اختصاص دهید.

معروف‌ترین منطقه تاریخی در این شهر، کوشک حمیدیه نام دارد که قدمت آن به اواخر دوره قاجار تا اوایل پهلوی بر می‌گردد؛ این بنا در سال 1380 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. از دیگر دیدنی‌هایی که می‌توانید هنگام رفتن به حمیدیه تماشا کنید، گلستان‌های ناشناخته است؛ وجود رود کرخه در این منطقه باعث می‌شود تا این شهر از محدود مناطقی در غرب خوزستان باشد که به کشت انواع گل‌های زنبق، همیشه بهار و شب‌بو می‌پردازند.

شهرستان کارون

کارون در بخش جنوبی اهواز قرار گرفته است و مساحتی بالغ بر پنج هزار کیلومترمربع دارد، این بخش در واقع جزئی از اهواز محسوب می‌شد که در سال 1391 براساس تقسیمات کشوری به‌صورت یک شهرستان مستقل درآمد. با توجه به اینکه روستاهای زیادی در این منطقه قرار دارد تقریباً نیمی از جمعیت روستانشین هستند، از طرفی به‌دلیل عبور رود کارون می‌توان پوشش گیاهی خوبی را در این شهر مشاهده کرد.

برای این‌که بتوانید مکان‌های دیدنی این منطقه که شامل پل تاریخی کوت سید صالح، مسجد پل فولاد و نخلستان‌های متعدد هستند را ببینید، بهتر است همین حالا از فلای تودی بلیط خود را به مقصد اهواز خریداری کنید.

بندر ماهشهر، در کرانه خیلج فارس

ماهشهر یکی از بنادر مهم کشور به‌شمار می‌رود که تنها یک ساعت و نیم با شهر اهواز فاصله دارد و شما می‌توانید در مدت‌زمان حضور خود سری به این منطقه بندری و زیبا بزنید. شما می‌توانید از هر استانی در ایران به‌راحتی بلیط خود را به مقصد اهواز از فلای تودی انتخاب کنید و بعد از آن با کمک راه‌آهن یا از مسیر جاده‌ای به بند ماهشهر بروید. اغلب مردم ساکن در ماهشهر با گویش خاص خود حرف می‌زنند که چیزی مابین فارسی، بوشهری و لری است از طرفی قومیت‌های کرد، لر و عرب نیز در این منطقه زندگی می‌کنند. بیشتر اهمیت بندر ماهشهر به‌دلیل حمل‌ونقل دریایی و مجتمع‌های پتروشیمی است که از نظر اقتصادی نقش ویژه‌ای را در کشور دارد، مکان‌های دیدنی نیز شامل دریاچه نمک، پارک ساحلی، خور موسی و شهر تاریخی آسک هستند.

شهرستان رامشیر

شهر رامشیر قدمتی طولانی دارد و براساس شواهد تاریخی در دوران هخامنشی توسط اردشیر پایه‌گذاری شد، عبور رودخانه جراحی از کنار این منطقه باعث رونق فعالیت‌های کشاورزی می‌شود. از همین رو بیشتر مردم این منطقه در زمینه تولید محصولات کشاورزی مختلفی همچون گندم، جو و صیفی‌جات فعالیت دارند. در بخشی از شهرستان رامشیر نیز شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز قرار گرفته است. از مناطق دیدنی مختلفی که در این شهرستان وجود دارد می‌توان به سد انحرافی رامشیر، موضیف میر عبداله، پارک ساحلی امامزاده سید علوان، باغ مستوفی و امامزاده سید هاشم اشاره کرد.

شهرستان هویزه

یکی از شهرهای خوزستان که در دوران جنگ تحمیلی صدمات زیادی را متحمل شد، هویزه است؛ می‌توان گفت به جزء قدمگاه عباس و خرابه‌های باقی‌مانده از چندین ساختمان، آثار زیادی در این منطقه وجود ندارد. باید گفت که مشاهیری همچون علامه شیخ محمد کرمی الهویزی، عبدالحسین الهویزی و مفسر نور الثقلین از جمله شخصیت‌های برجسته این منطقه محسوب می‌شوند. درباره تاریخ هویزه نیز باید این‌طور گفت توسط شاپور دوم ساخته شد و بعدها به‌دست دوبیس بن عفیف مورد بازسازی قرار گرفت، نام این منطقه نیز در گذشته هوزگان بود که در سال 1362 تغییر پیدا کرد. اگر دوست داشته باشید که با فرهنگ مردم عرب‌زبان بیشتر آشنا شوید، بعد از رسیدن به شهر اهواز و اقامت در هتل مناسبی که با کمک فلای تودی پیدا می‌کنید با طی‌کردن مسیری یک ساعت به هویزه می‌رسید.

شهرستان شادگان

شادگان در بخش جنوبی اهواز قرار دارد و از آب‌وهوایی مرطوب برخودار است که از سه بخش دارخوین، مرکزی و خنافره تشکیل می‌شود. علاوه‌بر منابع نفتی، عبور کارون و جراحی شادگان را به یک منطقه مهم برای کشاورزی تبدیل می‌کند. بخش عمده‌ای از خرمای عرصه‌شده در کشور حاصل نخلستان‌های شادگان است و از طرفی در این منطقه دامداری نیز در بین مردم بومی رواج دارد. احتمالاً نام تالاب بین‌المللی شادگان را شنیده‌اید که از جاذبه‌های طبیعی این منطقه به‌شمار می‌رود. در این تالاب انواع ماهی‌های شور و شیرین دیده می‌شود و به‌طور کلی نقش ویژه‌ای در معاش ساکنان مردم محلی دارد. صنایع دستی مختلف شادگان نیز شامل سبد، حصیر و بوریا است. زیبایی‌های این منطقه برای بسیاری از مسافران جالب توجه خواهد بود، پس در فصل پاییز و زمستان که هوای شادگان مطلوب است می‌توانید با رزرو بلیط از فلای تودی خود را به اهواز برسانید و بازدیدی هم از این شهر داشته باشید.

مهمترین شهرهای خوزستان

جمع‌بندی

اگر با فلای تودی بلیط پرواز و یک اقامتگاه را در اهواز رزرو کردید، می‌توانید در صورت تمایل سری هم به مهم‌ترین شهرستان‌های نزدیک این منطقه بزنید و از معاشرت با مردم محلی و دیدن جاذبه‌های مختلف لذت ببرید. برخی از شهرستان‌هایی که در نزدیکی اهواز قرار دارند و با طی‌کردن مسیری کوتاه می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید شامل شادگان، رامشیر، کارون، هویزه و ماهشهر است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1846850

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =