نمایندگان تفرش و آستانه اشرفیه نطق​های شدیدالحنی در جلسه امروز مجلس داشتند.

به گزارش خبرآنلاين، بهمن اخوان نماينده تفرش در نطق امروز خود با بيان اينکه امروز اگر انتقاد سازنده نشود، به سوي ديکتاتوري و استبداد مي​رويم؛گفت: متاسفانه تعداد قابل توجهي از نمايندگان با کوچکترين وعده​اي از سوي دولت براي انتصاب يک فرماندار و يا مديرکل، صندلي نمايندگي را به حراج مي​گذرانند.
وي در ادامه با بيان اينکه سخني با رئيس جمهور دارم که دوستانش گفته​اند 80 درصد کرسي​هاي بعد را در اختيار خواهند گرفت، گفت: ما خواستار مجلسي مدرسي هستيم و نه بله قربان گوي دولت. امروز مخالفان و منتقدان دولت از جانب دوستان شما سرکوب مي​شوند و اپوزيسيون بيرون از نظام بيشترين بهره را از آن مي​برند. آقاي رئيس​جمهور عملکرد سياسي​تان را بررسي کرده ايد؟ آقاي رئيس دولت بهتر نبود که آشتي با نمايندگان را سرلوحه کار خود مي​کرديد و به جاي جلسات تشريفاتي که خودتان صاحب نظر آن باشيد، جلسه​اي خصوصي و دوستانه با نمايندگان مي گذاشتيد؟ چرا در جلسات انتخاباتي​تان نشاني از حضور نيروهاي ولايي نيست؟
اخوان در ادامه به اين موارد اشاره کرد:
·         حضور بني​صدرها و رجوي​ها همواره با مقابله مردم مواجه شده است. بهتر است به فيلم هاي آن زمان در مقابله مردم با جريانات ضد ولايي، مراجعه کنيد.
·         آقاي رئيس دولت، صنايع ما با 25 تا 30 درصد ظرفيت خود فعال هستند و اين حاصل سياست گذاري هاي غلط دولت شماست که افراد بسياري بيکار شده​اند.
·         هيچ دولتي به اندازه شما بودجه نفتي نداشته است اما بازنشستگان و معلمان هم در هيچ دوره​اي اينقدر مشکل نداشته​اند.
·         شاهد افزايش ربا در دولت شما بوده​ايم، علتش چيست؟
·         به تازگي از اسناد محرمانه​اي سخن مي گوييد. فکر مي کنيد اگر رئيس​دولت نبوديد اين اسناد به دست شما مي​رسيد؟ يا فکر مي​کنيد ديگر روساي جمهور به آن دسترسي نداشتند؟ اگر رئيس​جمهور نبوديد، به وزارت اطلاعات راهتان مي​دادند که چنين اسنادي را به دست آوريد؟ ديگران هم اين اسناد را داشتند اما براي اينکه بي دليل به اختلافات داخلي دامن نزنند، از آن دم نمي​زدند.
·         به راستي به کجا مي​رويد؟ جواناني که جنگ را نديده​اند بر سر دو راهي مانده اند. با ادبيات شما نيازي به دشمن نيست. هنر نيست که از استاني به استان ديگر برويد. با يک ويدئو کنفرانس هم مي​توان اين کارها را کرد و نيازي نيست که ادارات را تعطيل کرده و با ميني بوس مردم را براي استقبال از شما جابه جا کنند. آيا مردم اينقدر بودجه داريد تا به استقبال شما بيايند؟ بهتر نيست به مانند بسياري از برنامه هاي تلوزيوني، شماره پيامکي را بدهيد و محبوبيتتان را بسنجيد؟
·         فکر مي کنيد پس از پايان دوره رياست جمهوري، جايگاهتان چيست؟ ناکجا آباد مسيري است که در پيش داريد. بي دليل خود را با رهبري مقايسه نکنيد و ببينيد که نماز جمعه رهبري بي هيچ تمهيداتي با چه استقبالي رو برو مي​شود و مردم چگونه به ديدار ايشان مي​روند اما استقبال از شما چگونه است!
نماينده تفرش به دليل پايان زمان نطقش، از ادامه قرائت آن بازماند. متن کامل اين نطق را اينجا بخوانيد.
سيدمهدي صادق نماينده آستانه اشرفيه هم با يادآوري اختلاس​هاي گذشته، در نطقش گفت: چرا روزي فاضل خداداد در سيستم بانکي ما اختلاس مي​کند، روزي شهرام جزايري و روز ديگر گروه آريا و امير منصور خسروي؟ اينها همه گوياي ضعف دستگاه​هاي نظارتي ما نيست؟
وي با بيان اينکه تا کنون فکر کرده​ايد که با سه هزار ميليارد تومان چه کارهاي که نمي شد کرد؟ ادامه داد: از ارائه وام يک ميليون توماني به همه مردم ايران گرفته تا حل مشکل کشاورزان و ... همه و همه کارهايي است که مي​شد با اين پول کرد.
نماينده آستانه اشرفيه با بيان اينکه استيضاح هم مانند «ثروت» طبقاتي شده است، ادامه داد: در استيضاح وزراي راه و اقتصاد چقدر تفاوت وجود داشت! کسي از دولت براي استيضاح بهبهاني به مجلس نيامد اما براي استيضاح حسيني، لشگر کشي شد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    2 9
    معلومه که رای بالایی میاره.درود بر احمدی سلام بر خمینی