۹۰داوطلب در قزوین احراز صلاحیت نشدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: عدم بارگذاری گواهی موثر و به‌روز سابقه پنج ساله اجرایی، آموزشی، پژوهشی و قضایی حدود ۹۰داوطلب در قزوین، منجر به عدم احراز صلاحیت آن‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عباس کاظمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان با موضوع "انتخابات در قاب رسانه" که در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد، اظهارکرد: تا ۱۴دی ماه فرصت باقی است به اعتراضات داوطلبانی که صلاحیت‌شان تایید یا احراز نشده بود رسیدگی شود و پاسخ آن‌ها در اختیار فرمانداری‌ها و مراکز حوزه انتخابیه قرار گیرد.

وی افزود: مراحل اعتراضات فقط به اینجا ختم نمی‌شود بلکه تا ۱۹بهمن فرصت باقی است که مجددا اعتراضاتی که به شورای نگهبان واصل می‌شود اعلام نظر کند و اول اسفند نتیجه قطعی تایید صلاحیت‌ها یا بررسی صلاحیت‌ها به مراکز حوزه انتخابیه اعلام می‌شود و با انتشار آگهی اسامی کاندیدا و نامزدهای نهایی فرآیند انتخابات ادامه پیدا می‌کند.

کاظمی گفت: مجموعه هیات‌های اجرایی در سه حوزه اصلی و ۱۶حوزه فرعی شکل گرفته و برای فرآیند اجرایی انتخابات آماده می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در خصوص تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، توضیح داد: ذیل ماده۵ قانون خدمات کشوری، هیات بررسی تبلیغات همه ظرفیت‌های خود را اعلام می‌کند و پس از بررسی‌ها، الگوی قیمتی برای تبلیغات تنظیم و بیان می‌شود تا مجموعه نامزدهایی که به مرحله نهایی می‌رسند بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

او افزود: سه کانال اختصاصی در تلویزیون، پخش تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس را به صورت رسمی تحویل خواهند گرفت و برای حوزه‌های انتخابیه قزوین اختصاص می‌یابد که در فضای تلویزیون و سیمای استان این سه کانال مجموعه ای از خدمات را در اختیار نامزدهای نهایی قرار می‌دهد.

کاظمی گفت: به دلیل وسعت شعب انتخابات در شهر قزوین و بخش مرکزی اعم از اقبالیه و محمودآباد و روستاهای پیرامون شهر، به هفت منطقه تقسیم شد که این مناطق مسئولیت هدایت و کنترل پشتیبانی از شعب را به عهده دارند تا بتوانیم با توزیع مدیریت از انباشت مطالبات در یک نقطه و بروز اختلال جلوگیری کنیم.

این مسئول با بیان اینکه زیرساخت‌های قابل قبول ارتباطی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در بعضی استان‌ها از جمله قزوین وجود دارد، ادامه داد: عمده مسیر انتخابات به جز اخذ رای الکترونیکی است که اگر نیازمندی‌های شعب به لحاظ سخت افزار و امکانات تامین شود برگزاری انتخابات الکترونیکی صد در صدی را شاهد خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اظهارکرد: از امرزو هم تعدادی از دستگاه‌های احراز هویت در اختیار تمامی فرمانداری‌ها قرار خواهد گرفت و آنتن‌دهی و جی پی اس تمام نقاط را به صورت کاملا الکترونیک در سامانه انتخابات ثبت می‌کنند.

کاظمی درخصوص رد صلاحیت برخی کاندیدا گفت: چیزی به اسم رد صلاحیت نداریم، در کل کشور ۷۰درصد کاندیداها تایید شده، ۱۴درصد عدم تایید، ۱۴درصد عدم احراز و ۲درصد هم انصراف داشتند که در استان هم همین نسبت و بلکه بیشتر است.

وی توضیح داد: داوطلبان در زمان ثبت نام باید گواهی موثر و به‌روز سابقه پنج ساله اجرایی، آموزشی، پژوهشی و قضایی خود را در سامانه بارگذاری کنند و حدود ۹۰نفر از ۳۴۹نفر نتوانسته بودند گواهی مورد نظر را بارگذاری کنند که این موضوع منجر به عدم احراز صلاحیت آن‌ها شده است.

معاون سیاسی استاندار در پاسخ به سول یکی از خبرنگاران در مورد شرکت‌های خودرویی، بیان کرد: عزم جدی مدیران استان، احقاق حداکثری حقوق مالباختگان است و هر تصمیمی که گرفته شود در راستای تضمین حقوق همین شکات انجام می‌شود و عوامل اجرایی به صورت جدی دستگاه قضایی را همراهی خواهند کرد.

کاظمی به نقش احزاب اشاره کرد و گفت: احزاب، چهره‌ها، اساتید، تشکل‌ها و کانون‌های صنفی همگی وظیفه دارند در مشارکت سیاسی پای کار باشند، اصل انتخابات را نباید گروگان گرفت که این رفتارها نقض غرض است، چون همه اعتقاد دارند که تغییرات را باید از صندوق آرا آغاز کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1847313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =