طرح جامع شهرکرد نیازمند بازنگری  است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال وبختیاری گفت اداره‌کل راه و شهرسازی استان تسریع در روند بازنگری طرح جامع شهرکرد را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مصطفی حیدری در نشست اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شهرکرد با سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان مطالبه‌های شهرداری شهرکرد از سهم ۱۰ درصد فروش زمین‌های دولتی را به‌طور کامل پرداخت کند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد تأکید کرد: از مدیریت جدید اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری درخواست می‌شود تا ۲ هزار میلیارد ریال هزینه مربوط به تحویل محله منظریه به شهرداری شهرکرد را به‌طور کامل و در یک مرحله بپردازد.

وی افزود: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین هزینه‌های مربوط به صدور پروانه‌های ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن را سریع‌تر به شهرداری پرداخت کند.

حیدری تصریح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تسریع در روند بازنگری طرح جامع شهرکرد را در دستور کار قرار دهد.

بافت فرسوده شهری در شهرکرد به هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: بافت فرسوده و ناکارآمد در مرکز چهارمحال و بختیاری به اختصاص هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

داوود نجفی تاکید کرد: در این راستا شهرداری شهرکرد برای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری طرح توجیهی تهیه کرده است.

وی یادآور شد: به‌همین منظور درخواست می‌شود اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری برای جذب این اعتبار کمک کند تا خدمت‌رسانی بهتر در جامعه هدف انجام شود.

بازنگری طرح جامع شهرکرد از مهم‌ترین خواسته‌های مردم است

رییس کمیسیون خدمات شهری، فضای‌سبز و بهداشت‌عمومی شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: بازنگری طرح جامع شهرکرد از مهم‌ترین خواسته‌های مردم و از اصلی‌ترین اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی است.

یوسف صادقی تصریح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تعیین‌تکلیف برای تکمیل کمربند جنوب شهرکرد را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

وی اظهار داشت: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ایجاد و راه‌اندازی پژوهشکده ایل بختیاری در شهرکرد را عملیاتی کند.

مصوبه‌های مرتبط با مدیریت شهری در شهرکرد عملیاتی شود

رییس کمیسیون املاک و امور اداری شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مصوبه‌های مرتبط با مدیریت شهری به‌ویژه در شهرکرد به‌عنوان مرکز استان را عملیاتی کند.

فاطمه بیگی تاکید کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هزینه‌های مصوب مربوط به تحویل محله منظریه را هر چه سریع‌تر به شهرداری بپردازد.

تحول در حوزه شهرسازی شهرکرد به هم‌افزایی نیاز دارد

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: تحول در حوزه شهرسازی مرکز چهارمحال و بختیاری با هم‌افزایی و هم‌فکری بین مجموعه مدیریت شهری و راه و شهرسازی استان محقق می‌شود.

ماشاءالله ایزدی تصریح کرد: مجموعه راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری می‌تواند به تحول در توسعه و پیشرفت شهرکرد کمک بسزایی داشته باشد.

توسعه شاخص‌های مدیریت شهری به تعامل راه و شهرسازی و شهرداری‌ها نیاز دارد

شهردار شهرکرد نیز گفت: مجموعه راه و شهرسازی و شهرداری‌ها برای رسیدن به توسعه شاخص‌های مدیریت شهری ۲ بازوی توانمند و مکمل هستند.

محمدحسین واحدیان تاکید کرد: سرعت‌بخشی به روند بازنگری طرح جامع شهری با دوراندیشی هنرمندانه روند توسعه شهرکرد را تسریع و بسیاری دغدغه‌های مرتبط با تخلف‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ و قانون‌مند بودن ساختمان‌ها را رفع می‌کند.

وی افزود: سامان‌دهی مشاغل شهری و صنایع کارگاهی، کمک به خیران نیک‌اندیش برای تسریع در روند راه‌اندازی دهکده سلامت، تقویت زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی، احداث فرهنگ‌سرای شهرداری، ساخت سالن‌های چندمنظوره، راه‌اندازی بازارهای روز از مهم‌ترین نیازهای توسعه شهرکرد به‌شمار می‌رود.

واحدیان تصریح کرد: تحقق این امور به هکاری بیشتر راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در تعریف کاربری زمین و واگذاری به مجموعه مدیریت شهری نیاز دارد.

تعامل با شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری در دستور کار راه و شهرسازی استان است

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تعامل با شهرداری‌ها برای انجام بهتر امور و به‌منظور فعالیت گروهی با هدف تقویت خدمات‌رسانی به مردم در دستور کار قرار دارد.

خدایار باقری تاکید کرد: شهرداری‌ها از مجموعه راه و شهرسازی جدا نیستند و مدیریت جدیدی راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تعامل خوبی با شهرداری‌های استان خواهد داشت.

وی یادآور شد: سهم شهرداری‌ها از ۱۰ درصدها و مطالبه‌های دیگر مدیریت شهری پرداخت می‌شود تا شهرها رونق بهتری پیدا کنند.


باقری تصریح کرد: طرح جامع، کمربندی جنوب و چهارخطه کردن آن، بازآفرینی شهری، پرهیز از بخشی‌نگری و حرکت در مسیر هم‌گرایی و کمک به امور فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، اقتصادی و مذهبی شهرکرد در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: سامان‌دهی مراکز خدماتی در سطح شهرکرد می‌تواند به کاهش ترافیک کمک کند و در این راستا راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری کمک‌های لازم را ارائه می‌دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1847936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =