هیچ نشانه‌ای از شکست حماس نیست/ حتی آب بستن تونل‌ها هم فایده ندارد

ایرنا نوشت: روزنامه صهیونیستی «معاریو» اعتراف کرد که پس از ۷۰ روز جنگ میان ارتش اسراییل و فلسطینیان هیچ نشانه ای از شکست حماس مشاهده نمی شود.

این روزنامه صهیونیستی اضافه کرد: حماس هیچ علامت و نشانه ای از فروپاشی و یا شکست از خود نشان نمی دهد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز چهارشنبه گذشته با اشاره به کشته شدن شمار زیادی از اعضای تیپ مخصوص «گولانی» ارتش رژیم صهیونیستی در نبردهای زمینی با رزمندگان مقاومت در نوار غزه و درگیری های شدید جاری در منطقه الشجاعیه نوشت: درگیری های خونینی در محله الشجاعیه غزه در جریان است و تیپ «گولانی» روزهای دردناک و غم انگیزی را می گذراند.

این روزنامه به نقل از یک افسر صهیونیست مدعی شد: ارتش اسراییل برای نابود کردن گردان «الشجاعیه» حماس، ۷ تا ۱۰ روز زمان داد ولی این کار به ۶ ماه زمان نیاز دارد.

یدیعوت آحارونوت به نقل از منابعی نوشت: از بین بردن گردان (رزمندگان فلسطینی) الشجاعیه با بمباران هوایی، غیرممکن است.

«عاموس هرئیل» تحلیلگر و کارشناس نظامی روزنامه هاآرتص نیز در این باره گفت: بسیار دشوار است که ارتش اسراییل بتواند اهداف و خواسته های مسئولان سیاسی در غزه را در زمان باقیمانده عملی کند.

وی افزود: برغم خسارت ها و تلفات زیاد ارتش اسراییل، نشانه ای از نزدیکی فروپاشی یا شکست حماس وجود ندارد.

تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز گفت: حتی پرکردن تونل‌های حماس با آب و نبرد در زیر زمین نیز نخواهد توانست توازن قدرت با حماس را برهم بزند.

«یوسی یهوشواع» افزود: به عنوان بخشی از شکست در این جنگ، چاره ای نداریم این سوال را مطرح کنیم «ارتشی که به داشتن امکانات و فناوری هایی افتخار می کند که آن را در راس! ارتش های جهان قرارداده است چرا راه حل کارآمدی برای نبرد در زیر زمین ندارد؟»

وی افزود: این شکست را باید به شکست های اطلاعاتی و بی اطلاعی ارتش از توانایی‌های حماس افزود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1849195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =