رئیس سازمان پدافند غیر عامل اطمینان داد که قرارگاه دفاع سایبری به صورت شبانه‌روزی برای مقابله با حملات سایبری اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

"ویروس Duqu به ایران رسید" این خبر را چندی پیش شرکت سیمنتک اعلام کرده بود. بر اساس گزارش شرکت سیمنتک ویروس دوکیو در کشورهای ایران، فرانسه، انگلیس، سوئیس، اوکراین، مجارستان، استرالیا، اندونزی، سودان و هند دیده شده بود. 

 

اما سردار سرتیپ "غلامرضا جلالی" در گفت وگو با ایرنا اعلام کرده است که هنوز گزارش نهایی دستگاه‌ها كه نشان دهد این ویروس در چه مراكزی گسترش یافته و چه عملكردی داشته تهیه نشده است.

 

وی در عین حال گفت: همه مراكز و دستگاه های مشكوك به آلودگی به این ویروس، كنترل می شوند و می توان گفت، در سازمان هایی كه این ویروس نفوذ كرده كار مقابله و پاكسازی انجام شده است.

 

رییس سازمان پدافند غیر عامل ضمن تاکید بر فعالیت شبانه‌روزی قرارگاه دفاع سایبری با حملات و نفوذ ویروس‌های جاسوس در خصوص ارتباط این ویروس با ' استاكس نت' و ' استارس' نیز گفت: هنوز در مراحل اولیه مقابله با ویروس'دوكیو' قرار داریم و به جمع بندی نهایی در این زمینه نرسیده‌ایم.

 

دوکیو عملكردی مشابه استاكس نت دارد و از همین رو آن را فرزندخوانده استاکس نت می‌خوانند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    8 4
    مراحل اولیه......بقدری اولیه که هنور نمی دانیم تلفظ درست "دوکو" است (کنت دوکو در جنگ ستارگان)...... نه "دوکیو"!!!
    • بدون نام CH ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
      1 0
      دوست عزیز چه ربطی داره به جنگ ستارگان ؟؟؟؟ این نام واسه این انتخاب شده که فایل هایی با پیشوند DQ تولید میکنه .
    • بدون نام CH ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
      2 0
      جناب جلالی این ویروس نیست و کرمه . البته وقتی شما بگی ویروس تعجبی نداره . کلا مسئولین مملکت در سطح نازلی از سواد کامپیوتری به سر میبرن . بابا جان کی میخاین تفاوت کرم و ویروس و تروجان و روتکیت رو بفهمین ؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    2 0
    دوست عزیز اتفاقا تلفظ را شماهم اشتباه گفتی. دیوکیو تلفظ صحیح است. روی وب سایت سیمنتک تلفظ رو هم گذاشته، چون خود اونا این اسم رو برای این ویروس انتخاب کردن.