سه عکس دیدنی از قدرتمندترین موشک دنیا پیش از پرتاب

قوی‌ترین موشکی که تا کنون ساخته شده است، آماده پرتاب می‌شود. طبق گفته‌های ایلان ماسک مدیر عامل اسپیس ایکس، این موشک قبل از سال نو میلادی، به فضا می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تصاویری که اسپیس ایکس منتشر کرد، سه عکس فوق‌العاده را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد تقویت‌کننده Super Heavy، قوی‌ترین موشکی که تا کنون ساخته شده است، قبل از سومین پرواز آزمایشی خود به سکوی پرتاب می‌رود.

بیشتر بخوانید:

سه عکس دیدنی از قدرتمندترین موشک دنیا پیش از پرتاب

با دقت به تصویر می‌توان دید، وسیله نقلیه‌ای که بوستر ۷۱ متری را حمل می‌کند با تزئینات کریسمس از جمله چراغ‌های رنگارنگ، درخت و مدل بابا نوئل تزئین شده است. می‌توانید برای اینکه متوجه مقیاس ان شوید، به انسانی که در سمت راست قاب ایستاده است، نگاهی بیندازید. در دو تصویر دیگر نیز تابلوی «دروازه به مریخ» اسپیس ایکس را خواهید دید که نشانه‌ای از هدف این شرکت برای استفاده از تاسیسات خود در بوکا شیکا، تگزاس، برای اولین پرواز انسانی به مریخ، احتمالاً در دهه ۲۰۳۰ است.

سه عکس دیدنی از قدرتمندترین موشک دنیا پیش از پرتاب

موشک مرحله اول Super Heavy و فضاپیمای مرحله دوم Starship در مجموع به عنوان Starship شناخته می‌شوند. پس از آزمایش‌های تقویت کننده در پد، فضاپیما که در دو تصویر سمت راست قابل مشاهده است، بلند شده و در بالای Super Heavy در مسیر آماده‌سازی برای پرواز قرار می‌گیرد. این وسیله نقلیه با حدود ۱۷ میلیون پوند نیروی رانش در هنگام پرتاب، قدرتمندترین راکتی است که در حال کار است. Starship تاکنون دو پرواز آزمایشی نیمه موفق داشته است که آخرین آنها در ماه نوامبر انجام شد.

در هر دو، موشک قدرتمند سکوی پرتاب را پاکسازی کرد اما مدت کوتاهی بعد منفجر شد. در اولین پرواز در ماه آوریل، موشک نتوانست به مرحله جدایی که در آن فضاپیما از تقویت کننده جدا می‌شود، برسد، اما در ماموریت نوامبر این شاهکار با موفقیت به پایان رسید. با این حال، مدت کوتاهی بعد، تقویت کننده Super Heavy منفجر شد و Starship نیز قبل از اینکه بتواند به مدار برسد منفجر شد.

سه عکس دیدنی از قدرتمندترین موشک دنیا پیش از پرتاب

اسپیس ایکس امیدوار است بتواند سومین پرواز را با موفقیت‌ انجام دهد تا نشان دهد فضاپیما قبل از سقوط در سواحل هاوایی، به مدار می‌رسد. تاریخ ماموریت آزمایشی بعدی هنوز تایید نشده است. اسپیس ایکس در حال حاضر منتظر اداره هوانوردی فدرال (FAA) برای تکمیل تحقیقات در مورد پرواز دوم است و تنها در این صورت است که اعطای مجوز پرتاب به اسپیس ایکس داده خواهد شد. ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس، ماه گذشته گفت که Starship قبل از پایان سال جاری آماده پرواز مجدد خواهد بود، اگرچه با ادامه تحقیقات FAA، این امر به طور فزاینده‌ای بعید به نظر می‌رسد.

منبع: digitaltrends

بیشتر بخوانید:

۵۸۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1850327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاج علی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    عالی