چرا دوربین پرچمدار بعدی سونی اکسپریا یک شاهکار است؟

زومیت نوشت: گوشی اکسپریا پرو جدید سونی احتمالاً حلقه‌ی دوربین چرخان برای کنترل دستی دیافراگم خواهد داشت.

طبق شایعات جدید، مدل آینده‌ی گوشی سونی اکسپریا پرو دارای حلقه‌ی دوربین چرخانی خواهد بود که مشابه عملکرد لنز دوربین‌های DSLR یا بدون آینه، مقدار زوم، اندازه‌ی دیافراگم و فوکوس را کنترل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این گوشی شیائومی رکوردها را جابه‌جا کرد!

آنچه می‌توان از مطالب منتشرشده دریافت کرد این است که ترتیب قرارگیری دوربین‌ها، شبیه به گوشی سونی اکسپریا پرو مارک ۱ خواهد بود، با این تفاوت که یک حلقه چرخان دور لنزها قرار دارد.

چرا دوربین پرچمدار بعدی سونی اکسپریا یک شاهکار است؟

لنز وصل شده به گوشی سونی اکسپریا

گفته می‌شود حلقه‌ی چرخان در هر لحظه یکی از سه پارامتر مذکور را کنترل خواهد کرد. اکسپریا پرو مارک ۱ در حال حاضر دیافراگم متغیر روی دوربین اصلی خود دارد و به‌نظر می‌رسد که گوشی جدید سونی از لنز زوم متغیر مدل اکسپریا پرو مارک ۱ نیز استفاده خواهد کرد.

افرادی که این اطلاعات را منتشر کرده‌اند، شک و تردید خود را نسبت‌ به اینکه آیا سونی قادر خواهد بود سیستمی را بسازد که بتواند دیافراگم را به‌طور پیوسته تنظیم کند، بیان کرده‌اند. در پرو مارک ۱ دیافراگم دوربین می‌تواند فقط روی دو حالت f/2.0 و f/4.0 تنظیم شود و حالت دیگری در بین آن‌ها وجود ندارد.

داشتن یک حلقه برای کنترل پیوسته‌ی دیافراگم تا حدی اغراق محسوب می‌شود. پیش از این نیز شایعه‌ای ادعا کرده بود که گوشی جدید سونی قادر خواهد بود بین f/1.2 و f/4.0 تغییر کند، بنابراین به‌نظر می‌رسد که وجود چند حالت امکان‌پذیر است.

حلقه‌ی چرخان مورد بحث ممکن است فقط برای دوربین‌ گوشی اکسپریا پرو ۲ نباشد. گوشی‌های سونی می‌توانند به‌عنوان نمایشگرهای خارجی و کنترل اضافی برای دوربین‌های بدون آینه‌ی سونی عمل کنند.

احتمال می‌رود که گوشی سونی اکسپریا پرو ۲ در سال آینده و در سومین سالگرد رونمایی از پرو نسل اول، عرضه شود. هرچه به روز رونمایی نزدیک‌تر شویم، مشخصات بیشتری درمورد پرو ۲ از جمله قیمت گوشی منتشر خواهد شد.

احتمالاً اکسپریا ۱ مارک ۶ و اکسپریا ۵ مارک ۶ در کنگره‌ی جهانی موبایل سال آینده معرفی می‌شوند و مدل جدید پرو ۲ به آن‌ها می‌پیوندد یا ممکن است برای عرضه‌ در زمانی دیگر نگه داشته شود.

بیشتر بخوانید:

تصویر عجیب پلنگ در مغز انسان/ عکس

آغاز تغییری بزرگ در گوشی‌های شیائومی

نوع برخورد ژاپنی و آمریکایی با پدیده شگفت انگیزی که ابراهیم رییسی برایش شورای عالی تشکیل داد!

چرا ناسا جرات نمی‌کند در این ظرف را باز کند؟

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1850486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =