۰ نفر
۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸

فارس نوشت:

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه برخی از افراد با عنوان چوپان که اشیاء عتیقه پیدا کرده‌اند و می‌خواهند آنها را به فروش برسانند گفت: به اس ام اس‌های چوپان‌های دروغگو اعتماد نکنید.
سرهنگ مهرداد امیدی بیان داشت: چند صباحی است اس ام اس‌هایی از سوی برخی از کلاهبرداران به دست مردم می‌رسد که مضمونشان یافتن مقدار متنابهی اشیاء عتیقه‌ و سکه است.

وی گفت: در این اس ام اس‌ها که عموما از سوی کلاهبردارانی که خود را چوپان معرفی می‌کنند قسم به قرآن داده می‌شود که تعدادی سکه عتیقه یافت شده و از فرد دریافت کننده اس ام اس می‌خواهند که در فروش آنها کمکشان کند.

این فرمانده انتظامی ادامه داد: در حالی که این کلاهبرداران قسم می‌دهند فرد دریافت کننده اس ام اس این موضوع را با سازمان‌های دولتی و به ویژه نیروی انتظامی در میان نگذارند.

وی اذعان داشت: وقتی این کلاهبرداران توانستند اعتماد فرد مورد نظر خود را کسب کنند در استان‌های شرقی یا شمالی کشور قرار ملاقات می‌گذارند و با نشان دادن چند سکه واقعی فرد را ترغیب به خرید سکه‌های تقلبی می‌کنند.
این فرمانده انتظامی گفت: عموما پولهایی که از افراد کلاهبرداری می‌کنند به ضرب زور ویا فریب است که متاسفانه تا کنون افراد زیادی با این شیوه متضرر شده‌اند.

امیدی بیان کرد: استان‌های لرستان، مرکزی، بخشی از شمال خوزستان ، اصفهان و گیلان به قرارگاه این دسته از کلاهبرداران تبدیل شده است.

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با اشاره به 146 مورد شکایت در این زمینه در شش ماه اول سال جاری تنها در استان لرستان گفت: در مجموع کلاهبرداری‌های صورت گرفته از این طریق در استان لرستان 975 میلیون تومان کلاهبرداری شده است.

این فرمانده انتظامی در پایان گفت: از آنجایی که تلفن وسیله قابل اعتمادی نیست و می‌تواند زمینه ساز کلاهبرداری‌های بسیار بزرگی شود از مردم می‌خواهیم که به اس ام اس‌های چوپان‌های دروغگو اعتماد نکنند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =