پیشنهاد مصر برای آتش بس ۱۴ روزه در غزه

تسنیم نوشت: روزنامه جروزالم پست به نقل از رسانه‌ها نوشت که مصر یک چارچوب جدید برای توافق آزادی اسرا ارائه داده که شامل آزادی 40 اسرائیلی در بند حماس در ازای یک آتش بس 14 روزه می‌شود.

منابع خبری گزارش دادند که مصر شنبه شب پیشنهاد یک توافق سه مرحله‌ای را به حماس و اسرائیل داده است که شامل ۱۴ روز آتش بس می‌شود.
روزنامه جروزالم پست به نقل از رسانه‌ها نوشت که مصر یک چارچوب جدید برای توافق آزادی اسرا ارائه داده که شامل آزادی 40 اسرائیلی در بند حماس در ازای یک آتش بس 14 روزه می‌شود.
طبق پیشنهاد مصر، تمام عملیات نظامی و اطلاعاتی اسرائیل در نوار غزه به مدت دو هفته متوقف خواهد شد.
بر اساس گزارش‌ها، پیشنهاد مصر یک طرح سه مرحله‌ای برای پایان جنگ غزه است که همچنین شامل آزادی 120 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی می‌شود.
مرحله دوم پیشنهادی مصر شامل مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین به امید ایجاد یک دولت امنیتی اضطراری در غزه با مشارکت جناح‌های مختلف فلسطینی است.
مرحله سوم، شامل یک دوره طولانی آتش بس، بازگشت تعداد بیشتری از اسرا از غزه و خروج نهایی نیروهای اسرائیلی از محاصره غزه است.
همزمان با این انتشار این اخبار، رویترز گزارش داد که یک هیات از جهاد اسلامی فلسطین که اسرای اسرائیلی را در غزه در اختیار دارد، برای مذاکرات با مقام‌های امنیتی مصر وارد قاهره شد.
310310
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1852520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =