آمار موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می‌دهد سهم اندروید از بازار سیستم عامل‌های موبایل در سه ماهه سوم سال 2011 به 52.5 درصد رسیده‌‌است. رقیب اندروید، اپل تنها 15 درصد از این بازار را در دست دارد.

به گزارش eWeek، سهم سیستم عامل انروید در سه ماهه اول و دوم سال 2011 نیز دارای رشد ثابتی بوده‌است.

 

به این ترتیب اندروید در رده اولین سیستم عامل پرکاربرد جهان، سیمبین نوکیا با 17 درصد در رده دوم، iOS اپل با 15 درصد در رده سوم و بلک‌بری RIM با 11 درصد در رده چهارم قرار دارد.

 

شرکت مایکروسافت که به نظر می‌رسد با شروع همکاری با نوکیا قصد ورود به بازار سیستم عامل‌های هوشمند را دارد شاهد کاهش سهم خود از این بازار از 2.7 درصد به 1.5 درصد بوده‌است.

 

تعداد تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید در این سه ماهه 115 میلیون دستگاه بوده است. گفتنی‌است فروش تلفن‌های همراه هوشمند در حال حاضر 26 درصد فروش کل تلفن‌های همراه جهان را تشکیل می‌دهد.

 

در این بین سامسونگ از موفقیت اندروید بیشترین سود را برده و با سه برابر کردن گوشی‌های هوشمند خود که اکثراً به اندروید مجهز هستند، موفق به جذب 24 میلیون کاربر شده‌است. سامسونگ در این سه ماهه به اولین تولید کننده تلفن همراه در سراسر جهان تبدیل شده و در بعضی بازارهای از جمله اروپای غربی و آسیا از نوکیا نیز جلو زده‌است.

 

گزارش موسسه گارتنر موفقیت اندروید را مدیون فروش بی سابقه 30 میلیونی تلفن‌های همراه سری گلکسی سامسونگ می‌داند.

 

این در حالی است که اپل با کاهش 3 میلیونی عرضه آی‌فون نسبت به سه ماهه دوم سال، در این سه ماهه 17 میلیون از تلفن همراه هوشمند خود را به بازار عرضه کرده‌است. البته تحلیل‌گران علت این کاهش را عرضه مدل جدید آی‌فون در مرز سه ماهه دوم و سوم 2011 می‌دانند.

 

بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند موفقیت گوگل به دلیل منبع باز بودن و مستقل بودن آن از دستگاه‌های موبایل است. سیستم عاملی نظیر iOS یا بلک‌بری تنها برای استفاده برروی دستگاه‌های آی‌فون و بلک‌بری طراحی شده در حالی که گوگل اجازه استفاده از اندروید را به هر تولید کننده موبایلی می‌فروشد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    2 0
    خداکنه مهندس های شرکت همراه اول یه تقویم فارسی برای آندروید بسازند که از هسته و درون آندروید باشد نه اضافه کردنی و وصله .
  • بدون نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    3 3
    سیستم عامل فقط BADA سامسونگ. همه امکانات فارسی را هم دارد. Open Source هم هست و میشه براش برنامه تازه نوشت.
    • Hossein IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
      2 2
      درسته.. اما هنوز اوایل راهه... باید دید که سامسونگ چیکار می تونه بکنه...
    • مهدی IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
      1 0
      سامسونگ بهتره بره یخچال و فندکشو بزنه
  • بدون نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    1 2
    چه فایده این آندروید هم یک تقویم شمسی ندارد. البته وصله برایش ساخته اند دستشون درد نکنه ولی تا از هسته و مرکز آندروید نباشد امکانات آندروید قابلیت اجرا پیدا نمی کند. این که organizer مبایل شما نمی تونه با تقویم فارسی ( شمسی )کار کند خیلیه.
  • بدون نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    1 0
    فقط نوکیاااااااااااااااااااااا