فارس نوشت:

طلال بن عبدالعزیز از شاهزادگان برجسته خاندان پادشاهی عربستان از هیئت بیعت این کشور استعفا داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، "طلال بن عبدالعزیز" از شاهزادگان برجسته خاندان پادشاهی عربستان سعودی استعفای خود از هیئت بیعت این کشور را تقدیم کرد.
 
هیئت بیعت عربستان سعودی وظیفه انتخاب پادشاه های آینده این کشور را بر عهده دارد.
 
سایت رسمی شاهزاده طلال اعلام کرد که وی پس از ارائه استعفای خود به "عبدالله" پادشاه این کشور، استعفای خود از هیئت بیعت را اعلام کرد.
 
سایت رسمی این شاهزاده هیچگونه جزئیات بیشتری را درباره دلایل و شرایط این استعفا ارائه نکرد.
 
شاهزاده طلال که از وی به عنوان یکی از شاهزادگان لیبرال یاد می شود روز گذشته در پایگاه خود در یکی از شبکه های اجتماعی که هزاران نفر آن را پیگری می کنند، نوشت: شما باید این توانایی را داشته باشید که درباره ساختار قدرت در کشور و درباره برخی از امور دیگر که برای برخی ها حساس است، صحبت کنید.
 
وی در ادامه این مطلب نوشت: از دیدگاه من همه چیز قابل گفت وگو و بررسی است.
 
هیئت بیعت که پادشاه عربستان آن را در سال 2006 تاسیس کرد از فرزندان عبدالعزیز موسس پادشاهی سعودی در عربستان تشکیل شده است.


پس از مرگ ولیعهد عربستان، بیشتر اعضای هیئت بیعت با تعیین شاهزاده نایف به عنوان ولیعهد موافقت کردند. ریاست هیئت بیعت بر عهده مشعل بن عبدالعزیز است.
 
شاهزاده طلال به عنوان فردی که خواستار اصلاحات در عربستان است شناخته شده است و بارها در سخنرانی های خود خواستار اصلاحات دموکراتیک عمیق تر در عربستان شده است.

طلال یکی از 17 فرزند زنده عبدالعزیز است. وی در دهه شصت به دلیل حمایت از اصلاحات در قانون اساسی به مصر گریخت اما پس از عفو "فیصل" پادشاه وقت عربستان، به این کشور بازگشت.
 
شاهزاده طلال سال 2007 خواستار تاسیس حزب سیاسی در عربستان شد اما درخواست وی همچنان در انتظار موافقت پادشاه این کشور قرار دارد.51261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =