انتخابات، تحول ایجاد می‌کند/  راه‌اندازی کرسی‌های مناظره انتخاباتی در مدارس استان سمنان

نشست شورای معاونین و رؤسای ادارات شهرستان و مناطق به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش سمنان، برگزار و درخصوص مشارکت فرهنگیان در انتخابات و اثرگذاری تربیتی موضوعات تبیینی و تأکیدی، گفت‌وگو شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، نشست شورای معاونین و رؤسای ادارات شهرستان و مناطق پیش از ظهر یک‌شنبه سوم دی ۱۴۰۲ با حضور سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش در محل سالن جلسات اداره‌کل برگزار شد.

وزیری در ابتدای سخنانش با بیان هشت نکته مهم فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات ازجمله این‌که چهار خصوصیتِ مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت به معنای حقیقی و امنیت انتخابات باید انجام گیرد و اگر انتخابات در کشور نباشد یا دیکتاتوری یا هرج‌ومرج است، اظهار داشت: حضور پر شور مردم در انتخابات، وحدت ملی و انگیزه ملت ایران برای حضور در صحنه را نشان می‌دهد و در واقع انتخابات، تحول ایجاد می‌کند و اگر مشارکت، ضعیف باشد مجلس نیز ضعیف خواهد شد.

اجرای طرح ابتکاری «همیار صندوق» در مدارس استان سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه با بیان این‌که راه‌حل مشکلات، انتخابات است و برای رفع مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد، افزود: طرح ابتکاری «همیار صندوق» فرصت مناسبی است تا در مدارسی که صندوق اخذ رأی مستقر است دانش‌آموزان مشارکت داشته و تجربه کسب کنند.

وزیری تأکید کرد: کرسی‌های مناظره انتخاباتی در مدارس، راه‌اندازی و کمیته ویژه انتخابات نیز در آموزش و پرورش استان، تشکیل و جلسات آن به‌صورت هفتگی برگزار شوند.

وی از اعضای شورای معاونان خواست تا نقش اصلی را در اجتماع هفتم دی به تشکل‌های دانش‌آموزی سپرده و نهایت امکانات را به‌کار گیرند تا حماسه‌ای باشکوه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سال‌روز تشکیل نهضت سوادآموزی در ۷ دی ۱۳۵۸ تأکید کرد: دکترین حضرت امام(ره) در ادارات شهرستان و مناطق تبیین شود و با مشارکت دارالقرآن‌ها و هیئت‌های مذهبی، شب‌های مذهبی به‌منظور گرامی‌داشت مناسبت‌های دینی و اسلامی، در مدارس برگزار شود.

وزیری در ادامه سخنانش پیرامون راه‌اندازی کاروان خدمت، اجرای طرح برادرخواندگی و خواهرخواندگی در مدارس هم‌جوار با هدف بهره‌مندی از امکانات بلااستفاده و هم‌چنین ظرفیت‌های تربیتی به‌ویژه در مراسم صبحگاهی، نظارت بر انبارگردانی و نظافت مدارس، تشویق دانش‌آموزان به مشارکت در تزئین نمازخانه مدارس، تشویق دانش‌آموزان و فرهنگیان به حضور در نماز جمعه، استفاده از ظرفیت مشاوران تحصیلی و راهبرهای آموزشی به‌منظور کیفیت‌بخشی آموزش، توجه به انضباط مالی و اداری و اصل بی‌طرفی در انتخابات و... مطالبی بیان کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1853006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =