عضو شورای شهر اهواز بیان کرد؛شهردار اهواز در آستانه برکناری

فارس نوشت : عضو شورای شهر اهواز گفت: طرح برکناری شهردار در کمیسیون حقوقی تصویب و هفته آینده در صحن شورای شهر اهواز به رای گیری گذاشته می‌شود.

سید محمد جواد رضوی عضو شورای شهر اهوازدر رابطه با طرح برکناری شهردار اهواز، اظهار کرد: تعدادی از اعضای شورای شهر اهواز بر اساس بند "دال" ماده ۸۰ قانون شوراها به این نتیجه رسیدند که آقای امینی شهردار اهواز از ابتدا شرایط احراز شهرداری اهواز را نداشت.

وی افزود: اعضای شورا معتقد هستد در ابتدای آغاز به کارِ شورای شهر اهواز با دستپاچگی و بدون مطالعه و دقت به آقای امینی رای دادیم و زمانی که مدارک وی برای تایید به وزارت کشور رفت با مسائل و مشکلاتی مواجه شد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: فرماندار اهواز نیز تاکید کرده بود که آقای امینی شرایط احراز ندارد و ما با بی‌دقتی با این مسأله برخورد کردیم.

رضوی بیان کرد: اکنون اعضای شورای شهر اهواز به این نتیجه رسیدند که باید با استناد به قانون و با توجه به اینکه آقای امینی شرایط احراز ندارد درخواست خاتمه خدمت وی را بدهیم.

وی با بیان اینکه برای برکناری شهردار موافقت پنج نفر از اعضای شورای شهر کافی است، عنوان کرد: در حال حاضر پنج عضو شورای شهر اهواز طرح برکناری شهردار را امضا کردند و این طرح چهارشنبه هفته گذشته به دفتر رئیس شورا تحویل داده شد.

رضوی افزود: رئیس شورای شهر نیز این طرح را به کمیسیون حقوقی، املاک و نظارت ارجاع و در جلسه روز شنبه در این کمیسیون به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و با اکثریت آرای کمیسیون به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه یک هفته زمان نیاز است که اعضای دیگر شورا از طرح مورد نظر مطلع شوند، گفت: مصوب کمیسیون حقوقی در صحن شورا نیز به اجرا گذاشته خواهد شد تا برای برکناری شهردار رای‌گیری شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1853212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =