ایسنا نوشت:

طبق قانون هدفمند کردن یارانه‌ها قرار است طی پنج سال و به تدریج قیمت انواع سوخت واقعی شود. از افزایش قیمت انواع سوخت یک سال می‌گذرد و به نظر می‌رسد افزایش قیمت یا کاهش سهمیه سوخت از دستور کار خارج شده است.

با وجود این که محمدرضا فرزین - سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی، یکی از گزینه‌های اجرای فاز دوم قانون هدفمند شدن یارانه ها را عرضه تک نرخی بنزین اعلام کرده، اما یادآور شده که هنوز تصمیمی برای زمان اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها گرفته نشده است.

ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور هم چندی پیش (آبان‌ماه) با اعلام این که هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین خودروها ندارد و سهمیه بنزین خودروها در ماههای آینده نیز همچون گذشته در کارتهای سوخت خودروها شارژ خواهد شد، خیال مردم را راحت کرده است.

بر این اساس سهمیه سوخت آذر‌ماه خودروها بدون هیچ گونه تغییری در حجم و قیمت در نخستین ساعات روز سه شنبه (اول آذرماه) در کارتهای سوخت خواهد بود.

بر این اساس سهمیه بنزین خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها به ترتیب همان 60 و 25 لیتر خواهد بود و همچنین بنزین معمولی و سوپر نیمه یارانه‌ای به ترتیب با قیمت 400 و 500 تومان عرضه خواهد شد.

هم‌چنین سهمیه بنزین سایر خودروها مطابق ماه‌های گذشته به کارتهای سوخت آنها واریز خواهد بود.

در حال حاضر کمتر از 200 میلیون لیتر بنزین 100 تومانی ذخیره شده در کارت ها وجود دارد که با اتمام این سهمیه، دارندگان این کارت ها می توانند از مجموع سهمیه بنزین 400 تومانی خود که از دوره های پیش در کارت آنها ذخیره شده است، استفاده کنند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی از اهواز IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام من اگر بدانم تمام کارها کارشناسی انجام می شود هیچ اعتراضی ندارم اما اینظور نیست چرا؟ دلیل دارم ،بنده جانباز و عمل قلب باز انجام داده،خودرو بنده بیوک 8 سیلندر،از همه مهمتر اینکه در شهر اهواز هم زندگی میکنم بنظر شما گرمای اهواز تا تهران،یا شرجی اهوازتاتهران،یا گرد و غباراهوازتاتهران،به استانداری هم مراجعه کردم اما واقعاً نتیجه نداشت متاسفم حقم این نیست یک چیزی هم باید یادآوری کنم،بابا باید به کی بگم که پول ندارم ماشین خارجی کم مصرف دنده اتومات بگیرم،خوب،با این تفسیرها شیشه هم نمی توانم پایین بیارم،خدا وکیلی یارانه من همان یک میلیون و صد و سی و شش هزار ریال هیچ تغییری نمی کنه،اما نون من دویست تومانی شده و این روزنامه و آن روزنامه صحبت بنزین هزار تومانی میکننددیگه ازاسترس دارم جون به لب....