دو کروات در لیست گزینه‌های جانشینی یحیی؛ خبری از مربی ایرانی نیست!

فوتبال ۳۶۰ نوشت: تلاش‌ها برای توافق با یحیی گل‌محمدی بی‌ثمر بوده و احتمال جدایی این سرمربی باتجربه از پرسپولیس وجود دارد.

پرسپولیسی‌ها نیم‌فصل نخست را با تساوی در رفسنجان مقابل مس به پایان بردند و این نتیجه باعث شد تا سرخ‌پوشان پایتخت با کسب ۳۰ امتیاز از ۱۵ مسابقه در رتبه سوم جدول رده‌بندی به کار خود در نیم‌فصل نخست پایان بدهند. شوکه‌کننده‌تر از تساوی مقابل مس رفسنجان، آن‌هم در حالی‌که مسی‌ها هر ۵ بازی قبلی خود پیش از دوئل با پرسپولیس را باخته بودند، استعفای یحیی گل‌محمدی بود تا شرایط ویژه‌ای پیرامون نیمکت پرسپولیس شکل گیرد.

گل‌محمدی در حالی تصمیم به کناره‌گیری از سمت خود در تیم پرسپولیس گرفت که پیش از سفر به رفسنجان، او در جلسه‌ای با رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس، درخواست‌های خود برای فعالیت در بازار زمستانه را مطرح کرده بود اما شرایط متفاوت از آنچه تصور می‌شد، پیش رفت و با وجود ارائه لیست خرید در بازار زمستانی، یحیی گل‌محمدی تصمیم به کناره‌گیری گرفت تا سریال استعفاهای او در فصول اخیر ادامه داشته باشد. به نظر می‌رسد که برخلاف استعفاهای قبلی، این‌بار سرمربی پرسپولیس روی تصمیم خود مصمم است و احتمال جدایی‌اش از جمع سرخ‌پوشان بیش از احتمال ادامه همکاری‌اش با پرسپولیسی‌ها است.

پای درخواست تمدید قرارداد در میان است؟

سرمربی پرسپولیس در نشست خبری بعد از دیدار با مس رفسنجان در حالی استعفای خود را رسانه‌ای کرد که نسبت به شرایط باشگاه گلایه‌هایی را به زبان آورد و مدعی شد در مقایسه با استعفای قبلی او، مسئولان باشگاه نتوانسته‌اند خواسته‌های کادرفنی را اجابت کنند و شرایط پرسپولیس بهبود پیدا نکرده است. جالب آنکه از روز گذشته خبرهای ضدونقیضی به گوش می‌رسد که یکی از مهم‌ترین علل استعفای گل‌محمدی، عدم تمدید قرارداد او بوده است؛ آن‌هم در حالی‌که سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت در پایان فصل جاری به نقطه پایان همکاری‌اش با پرسپولیس می‌رسد و انتظار او این بوده که پیش از پایان مهلت قراردادش، پیشنهاد تمدید روی میز بیاید!

گزینه‌های ایرانی آلترناتیو یحیی نیستند!

مدیران باشگاه پرسپولیس در ۲ روز گذشته در تلاش بودند تا بتوانند با یحیی گل‌محمدی ارتباط بگیرند و او را از تصمیم خود منصرف کنند. واکنش سریع‌السیر پرسپولیسی‌ها به استعفای گل‌محمدی و رد درخواست او، حکایت از آن دارد که مدیران باشگاه به دنبال ادامه همکاری با این سرمربی باتجربه هستند اما در صورتی‌که یحیی گل‌محمدی تمایل به ادامه همکاری نداشته باشد، آن‌گاه شرایط متفاوت پیش خواهد رفت و به نظر می‌رسد که مدیران باشگاه راه چاره‌ای جز انتخاب جانشین برای گل‌محمدی در تعطیلات زمستانه ندارند.

پرسپولیسی‌ها در حالی باید برای انتخاب جانشین یحیی گل‌محمدی (در صورت عدم پذیرش درخواست بازگشت) وارد عمل شوند که چهره‌های ایرانی در دسترس مدیران باشگاه نیستند. علی دایی به عنوان یکی از آلترناتیوهای همیشگی نیمکت پرسپولیس، سال‌هاست که از عرصه مربیگری فاصله گرفته و مهدی تارتار هم به عنوان نزدیک‌ترین گزینه ایرانی به نیمکت پرسپولیس، در ملوان بندرانزلی مشغول به کار است و امکان قطع همکاری یک‌طرفه ندارد. همچنین از حسین عبدی سرمربی تیم نوجوانان ایران به عنوان گزینه جانشینی یحیی گل‌محمدی یاد می‌شود که با توجه به عدم تجربه کافی عبدی در عرصه فوتبال باشگاهی، بعید به نظر می‌رسد که مدیران باشگاه پرسپولیس به سراغ او بروند.

دوئل چراغ خاموش برانکو و دراگان!

برانکو ایوانکوویچ چهره‌ای محبوب نزد هواداران پرسپولیس است اما او در حال حاضر مشغول آماده‌کردن تیم ملی عمان برای حضور در جام ملت‌های آسیا است. در صورتی‌که مدیران باشگاه پرسپولیس بخواهند چشم به راه ایوانکوویچ باشند، بدون‌شک فرصت آماده‌سازی در تعطیلات زمستانی را از دست خواهند داد و این احتمال هم وجود دارد که در صورت ثبت عملکرد موفق در جام ملت‌ها، برانکو در سمت خود در تیم ملی عمان ابقا شود و کارش را در این تیم پیش ببرد.

دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی در طول سالیان گذشته همواره نامش در حوالی نیمکت پرسپولیس و استقلال مطرح شده اما به نظر می‌رسد که در مقطع کنونی، بیش از هر زمان دیگری گزینه‌ای نزدیک به نیمکت سرخ‌پوشان پایتخت است. البته در صورتی‌که یحیی گل‌محمدی حاضر به ادامه همکاری نباشد و از سمت خود در تیم پرسپولیس کنار برود، به نظر می‌رسد که اسکوچیچ یکی از جدی‌ترین گزینه‌های باشگاه پرسپولیس برای جانشینی او خواهد بود. البته که نام چند گزینه خارجی دیگر هم مطرح شده که باید دید سرانجام سرنوشت نیمکت پرسپولیس به کجا خواهد رسید و آیا سرخ‌ها تغییر و تحولاتی روی نیمکت خود خواهند داشت یا یحیی گل‌محمدی در سمت خود ابقا می‌شود و کارش را پیش خواهد برد.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1856326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =