بلومبرگ: در پی حملات یمن، حمل‌ونقل در کانال سوئز ۲۸ درصد کاهش پیدا کرده است

ایسنا نوشت: طبق آماری که توسط صندوق بین‌المللی پول منتشر شده، در ۱۰ روز اخیر تعداد ترانزیت‌های کانال سوئز ۲۸ درصد کاهش پیدا کرده است و این آمار با ۳.۱ درصد تجارت جهانی که از دریای سرخ به دلیل حملات ارتش یمن در راستای حمایت از فلسطین منحرف شده، هم‌خوانی دارد.

صندوق بین‌المللی پول، دریای سرخ را در حوزه کشتیرانی یک خط «مهم» می‌داند که سالانه بیش از ۱۹ هزار کشتی ترانزیت می‌کند. ترافیک‌های مربوط به این خط از تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) با روند کاهشی مواجه بوده است.

شبکه خبری بلومبرگ گزارش کرد: سرعت ترافیک کانال سوئز در روزهای اخیر بیش از یک‌چهارم کاهش پیدا کرده زیرا کشتی‌ها مسیرهای طولانی‌تری را طی می‌کنند تا از حملات موشکی ارتش یمن در امان بمانند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. در پی توقیف یک کشتی رژیم صهیونیستی توسط ارتش یمن و هدف قرار گرفتن چند کشتی دیگر این رژیم، رسانه‌های عبری زبان، یمن را یک تهدید راهبردی برای رژیم اشغالگر ارزیابی کرده‌اند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرده است که «تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی، به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم».

این شبکه خبری افزود: همین مسئله موجب شده تا قیمت‌ها افزایش یابند و زمان بیشتری برای تحویل کالاها سپری شود.

عملیات ارتش یمن علیه کشتی‌هایی که در منطقه دریای سرخ به سمت بنادر رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند، باعث شد تعدادی از شرکت‌های حمل و نقل دریایی بین‌المللی مسیر خود را تغییر دهند یا سفر به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کنند.

منابع رسانه‌ای اخیرا از ۱۵ شرکت کشتیرانی بین‌المللی نام برده‌اند که تاکنون برای منتقل شدن به بنادر رژیم صهیونیستی تغییر مسیر داده یا روند انتقال کالا به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کرده‌اند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1856870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =