نخستین نگاه به طراحی انقلابی هواپیمای مافوق صوت ناسا

ناسا در همکاری با لاکهید مارتین هواپیمای پیشرفته‌ای ساخته است که می‌تواند در سکوت از سرعت صوت عبور کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سفرهای تجاری مافوق صوت پس از بازنشسته شدن کنکورد به تاریخ پیوست. یکی از دلایل مهم آن صدای وحشتناکی است که هواگردها هنگام عبور از سرعت صوت یا شکستن دیوار صوتی ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:‌

حالا ناسا در همکاری با اسکانکس ورکس (مرکز تحقیقات پیشرفته لاکهید مارتین) دست به توسعه پرنده‌ای پیشرفته زده است که می‌تواند دیوار صوتی را در سکوت بشکند.

جمعه در مراسمی از این هواپیمای خاص رونمایی شد که طراحی عجیبی برای پرواز در سکوت دارد. ایکس-۵۹ قرار است به سرعت ۱۴۸۸ کیلومتر بر ساعت (۱.۴ ماخ) برسد.

این هواپیمای ناسا دیوار صوتی را در سکوت می‌شکند

هواپیمای ناسا حدود ۳۰ متر طول و ۸ متر عرض دارد. دماغه بلند هواگرد متمایزترین ویژگی آن است. این دماغه که یک سوم طول هواپیما را به خود اختصاص داده برای پراکنده کردن امواج شوکی که غرش صوتی را ایجاد می‌کند به این شکل طراحی شده است.

علاوه بر این کاکپیت هواپیما نیز تقریبا در میانه بدنه قرار گرفته است و پنجره‌های جلوی کاکپیت نیز که در دیگر هواگردها به چشم می‌خورند، در این هواپیما حذف شده‌اند.

در این میان برای خلبان سیستم دید خارجی پیشرفته‌ای طراحی شده است که با استفاده از دوربین‌های باکیفیت تصویر دقیق از پیش رو فراهم می‌کنند. این زبان طراحی در صورت موفقیت می‌تواند چشم‌انداز آینده صنعت هوانوردی تجاری را متحول کند.

این هواپیمای ناسا دیوار صوتی را در سکوت می‌شکند

ناسا و لاکهید مارتین قرار است در مرحله نخست تست پرواز و شکستن دیوار صوتی را با ایکس-۵۹ به پایان برسانند و پس از آن با پرواز بر فراز شهرها نظر مردم را درباره سر و صدای هواپیمای مافوق صوت خود جویا شوند.

منبع:‌ گاردین

بیشتر بخوانید:‌

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1860151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =