گوگل پیکسل یا آیفون، کدام گوشی بهتری است؟

نبرد اندروید و iOS نبردی است که برای ۱۵ سال پرقدرت ادامه دارد؛ اکنون با عرضه گوگل پیکسل ۸ و آیفون ۱۵ این نبرد به اوج خود رسیده‌است.

تینا مزدکی_ این دو گوشی در عرض یک ماه و همزمان با یکدیگر عرضه شدند، پس شاید بهتر باشد در یک سوال ساده و به طور خلاصه بپرسیم، کدام گوشی بهتر است؟ گوگل پیکسل ۸ یا آیفون ۱۵؟ کارشناسان هر دو دستگاه را به خوبی بررسی و مقایسه کرده‌اند تا بتوانند بگویند دقیقا کدام یک از آن‌ها می‌تواند دستگاه بهتری باشد.

بیشتر بخوانید:

گوگل پیکسل ۸ در مقابل آیفون ۱۵: طراحی و نمایش

گوگل پیکسل و آیفون هرکدام طراحی متمایز خود را دارند؛ از نظر اندازه، آیفون ۱۵ تا حدودی عریض‌تر از پیکسل ۸ است، اما کوتاه‌تر، باریک‌تر و سبک‌تر از رقیب خود است. هر دو گوشی اکنون دارای پورت‌های USB-C در لبه‌های پایینی خود هستند و هر دو دارای رتبه بندی IP۶۸ مقاومت در برابر آب هستند. با این حال پیکسل ۸ طراحی گردتری دارد، با نوار دوربین نمادینی که در عرض پشت آن و در یک قاب جانبی آلومینیومی منحنی قرار می‌گیرد. در واقع این گوشی هوشمند به خوبی در دست قرار می‌گیرد، چرا که آن ماژول دوربین یک شیار خوب برای قرار دادن انگشت خود در پشت گوشی فراهم می‌کند.

گوگل پیکسل ۸ در مقابل آیفون ۱۵؛ رویارویی پرچمدارن

با این حال طراحی اپل صنعتی‌تر است، تمام سطوح صاف و زاویه‌دار است. در حالی که قاب پشتی آیفون به اندازه پیکسل ظریف نیست، اپل یک پنل شیشه‌ای با رنگ‌های جدید و زیبا را معرفی کرده‌است که آن را در مجموع بسیار شیک به نظر می‌رساند. در قسمت جلو آیفون ۱۵، جزیره دینامیک جدید زیبایی نمایان می‌شود، اما از طرفی، این جزیره دینامیک فضای بیشتری نسبت به دوربین سلفی پیکسل ۸ اشغال می‌کند.

در مورد خود نمایشگرها، باید گفت، پیکسل ۸ با اندازه ۶.۲ اینچی، کمی از صفحه نمایش ۶.۱ اینچی آیفون بزرگتر است. برعکس، در رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰، به وضوح خروجی ۱۱۷۹ در ۲۵۵۶ آیفون ۱۵ نیست. اما هر دو گوشی بسیار روشن هستند و حداکثر ۲۰۰۰ nit یکسان توسط هر دو سازنده ادعا شده است. با این حال، پیکسل ۸ در این بخش تنها با نرخ رفرش کامل ۱۲۰ هرتز از دیگری پیشی گرفته است.

گوگل پیکسل ۸ وآیفون ۱۵: دوربین‌ها

هر دوی این تلفن‌ها بر تنظیمات کامل دوربین دوگانه تمرکز کرده‌اند، که همچنان آن‌ها را در میان بهترین تلفن‌های همراه موجود در بازار از نظر دوربین قرار می‌دهد. با پیکسل ۸، این ویژگی به معنای سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی است، در حالی که آیفون ۱۵ با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی عرضه می‌شود.

گوگل پیکسل ۸ در مقابل آیفون ۱۵؛ رویارویی پرچمدارن

سنسور اصلی پیکسل ۸ در مقایسه با ۱/۱.۵۶ اینچی آیفون ۱۵ کمی کوچک‌تر است و اندازه آن ۱/۱.۳۱ اینچ است. در مقابل، آیفون ۱۵ دارای دیافراگم کمی بازتر f/۱.۶ در مقایسه با f/۱.۷ در پیکسل و همچنین یک OIS سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر با تغییر سنسور پیشرفته است. این بدان معناست که این دو گوشی از رویکردهای سخت‌افزاری متفاوتی برای گرفتن عکس‌های واضح و با نوردهی مناسب، حتی در شرایط نوری چالش برانگیز استفاده می‌کند و در نهایت هر دو موفق به گرفتن تصاویر نهایی عالی با شرایط خود می‌شوند.

ممکن است هر دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی داشته باشند، اما فوق عریض پیکسل ۸ با افزودن فوکوس خودکار، کمی برتری نسبت به همتای آیفون خود دارد. این مزیت پیکسل را قادر می‌سازد از حالت فوق عریض خود برای عکس‌های ماکرو استفاده کند.

گوگل پیکسل ۸ در مقابل آیفون ۱۵؛ رویارویی پرچمدارن

البته، به همان اندازه که تفاوت سخت افزاری بسیار مهم است، موضوع اکنون، علم رنگ و پردازش تصویر است. گوگل به شدت به هوش مصنوعی خود تکیه می‌کند و در نتیجه دوربینی ایجاد می‌کند که در هر شرایطی عکس‌هایی با وضوح و کنتراست شگفت‌آور می‌گیرد. با این حال اپل خود را در کنار عکاسان تصور می‌کند و آیفون ۱۵ عکس‌های طبیعی‌تری برای دیده شدن می‌گیرد.

پیکسل ۸ همچنین ترفندهای خاصی را پس از گرفتن عکس ارائه می‌دهد، از جمله توانایی دستکاری واقعیت و لبخند زدن همه افراد در یک عکس گروهی به طور همزمان. ابزار بهبود یافته Magic Eraser به شما امکان می‌دهد عناصر ناخواسته را از پس زمینه حذف کنید. در عین حال اپل بیشتر به دنبال بهبود لحظه است. دوربین تصاویر ۲۴ مگاپیکسلی را به عنوان هنجار جدید در نظر گرفته است، به این معنی که جزئیات، بیشتر از عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی پیکسل ۸ است. همچنین انتخابی از سه فاصله کانونی اصلی برای سنسور اصلی بدون از دست دادن جزئیات قابل توجه ارائه می‌دهد.

گوگل پیکسل ۸ در مقابل آیفون ۱۵: عملکرد و نرم افزار

هر دو گوشی از تراشه‌های خانگی استفاده می‌کنند، اما آیفون ۱۵ از نظر فنی با فناوری قدیمی کار می‌کند، تراشه Apple A۱۶ Bionic خود را از آیفون ۱۴پرو به کار گرفته است. از سوی دیگر، پیکسل ۸ با Google Tensor G۳ که کاملاً جدید است کار می‌کند. با این حال، اپل در بازی‌های پردازنده‌های موبایلی آنقدر پیشرو است و گوگل آنقدر عقب افتاده است که آیفون ۱۵ پیکسل ۸ را با اکثر معیارهای بنچ مارکینگ حذف می‌کند.

از لحاظ عملی، هر دو گوشی احساس خوبی به کاربر می‌دهند، پیکسل ۸ حتی ممکن است به لطف نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، برای کاربر بهتر به نظر برسد. Tensor G۳ عملکرد بالایی ندارد، اما برای انجام کارهای روزمره، کافی است. جایی که متوجه تفاوت می‌شوید در بازی‌های سه‌بعدی سطح بالا است، جایی که آیفون ۱۵ بازی‌های برتر را با تنظیمات گرافیکی بالا روان‌تر و ثابت‌تر اجرا می‌کند.

گوگل پیکسل ۸ در مقابل آیفون ۱۵؛ رویارویی پرچمدارن

با این حال، با وجود تمام مقایسه‌های سخت‌افزاری که در اینجا انجام می‌دهیم، انتخاب شما برای خرید گوشی احتمالاً به نرم‌افزار بستگی دارد. اگر در حال حاضر سرمایه‌گذاری زیادی روی محصولات اپل انجام داده‌اید، چه از طریق خرید اپلیکیشن یا سایر دستگاه‌های iOS/iPadOS/MacOS، احتمالاً به آیفون ۱۵ پایبند خواهید بود؛ عکس آن در مورد اندروید و پیکسل ۸ نیز صادق است.

با در نظر گرفتن این موضوع، به قضاوت در مورد اینکه کدام پلتفرم بهتر است نمی‌پردازیم، کافی است بگوییم که این دو سیستم عامل واضح و جذاب هستند و در طول سال‌ها به تقویت یکدیگر کمک کرده‌اند. جدا از مدل‌های حرفه‌ای، این دو گوشی، اندروید و iOS را در بهترین حالت خود ارائه می‌دهند.

گوگل پیکسل ۸ و آیفون ۱۵: باتری

به نظر می‌رسد پیکسل ۸، با باتری ۴۵۷۵ میلی آمپر در این بخش پیروز باشد، چراکه باتری آیفون با ۳۳۴۹ میلی آمپر در این بخش کوچک واقع شده است. با این حال، در عمل، iOS اپل در مقایسه با اندروید بسیار مقرون به صرفه است، بنابراین مزیت استقامت قابل توجهی برای پیکسل ۸ به همراه ندارد. اگرچه اپل در اینجا برتری دارد.

گوگل پیکسل ۸ در مقابل آیفون ۱۵؛ رویارویی پرچمدارن

وقتی صحبت از شارژ مجدد می‌شود، هیچ یک از تلفن‌های موجود در بازار سریع‌ترین نیستند. پیکسل ۸ از حداکثر نرخ شارژ سیمی ۲۷ وات پشتیبانی می‌کند، در حالی که حداکثر شارژ آیفون ۲۰ وات است. می‌توان با استفاده از شارژر اصلی مناسب، هر دو گوشی را در عرض ۳۰ دقیقه از حالت خالی به نیمه‌پر رساند.

پیکسل ۸ از شارژ بی‌سیم تا ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند، آیفون ۱۵ می‌تواند از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی با شارژر اختصاصی MagSafe که به صورت جداگانه فروخته می شود یا شارژ Qi ۷.۵ واتی پشتیبانی کند. در نهایت می‌توان گفت، گوگل پیکسل ۸ و آیفون ۱۵ دو تا از بهترین گوشی‌های بازار هستند. هر دو طرح‌های برتر، عملکرد قوی، دوربین‌های عالی، عمر باتری تمام روز و نرم افزار عالی را ارائه می‌دهند.

از نظر فنی، در بررسی‌های انجام شده آیفون امتیاز بالاتری را کسب کرده است، چرا که آیفون یک مزیت بزرگ دارد و آن فضای اصلی عملکرد آن است. حتی در این صورت، پیکسل ۸ با صفحه نمایش خاص خود و قیمت ارزان‌تر جواب می‌دهد. با کنار گذاشتن این موضوعات، تصمیم شما باید به این بستگی داشته باشد که کدام پلتفرم را ترجیح می‌دهید و یا قبلاً روی آن سرمایه گذاری کرده‌اید: اندروید یا iOS؟

بیشتر بخوانید:

منبع: techradar

۲۲۷۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1860581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =