مهر نوشت:

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه امروز سه شنبه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در رابطه با قطعنامه اخیری که در خصوص سناریوی آمریکایی ترور سفیر افغانستان در عراق صادر شد، گفت: در رابطه با سناریوهایی که ظرف چند ماهه اخیر آمریکا و غرب بر علیه ایران طراحی کرده‌اند به نظر می‌آید کشورهای غربی و آمریکا با مشکلات جدی روبرو هستند و در خصوص تحولات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا احساس شکست می‌کنند.
وی افزود: این حوادث منجر به قطع منافع آنها از منطقه شده است و کشورهای غربی باید منطقه و عراق و افغانستان را ترک کنند، در عین حال اتفاقات مصر نیز آنها را نگران و عصبانی کرده است و علاوه بر آن نارضایتی‌های اجتماعی در غرب بروز کرده و مردم این کشورها احساس می‌کنند که روش‌های غلط بوش در آمریکا تکرار می‌شود.
اهم سخنان مهمانپرست را در ادامه بخوانید:
  • سناریویی که منتهی به این قطعنامه شد به منظور پاک کردن صورت مسئله مشکلات کشورهای غربی بوده و آنها با دامن زدن به بحث ایران هراسی درصدد ایجاد تفرقه در منطقه هستند.
  • این گونه قطعنامه‌ها جهت فشار آوردن به ملت ایران طراحی شده است. این تصورات کاملاً اشتباه بوده و شاید دولتمردان غربی هوش کافی ندارند که نتیجه عملکرد بیش از 30 سال گذشته خود را دریابند.
  • (در باره اعمال برخی تحریم‌ها علیه سیستم بانکی کشور) این گونه اقدامات در دشمنی با ملت ایران بوده و تجربه نشان داده است که بی‌نتیجه باقی می‌ماند. حجم روابط اقتصادی ما در شرایط کنونی با آمریکا و انگلیس در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد و از همین رو باید این گونه اقدامات را اقدامات تبلیغاتی در فضای جنگ روانی به شمار آورد، زیرا تاثیر چندانی بر رفتار اقتصادی و تجاری کشور ما ندارد.
  • حقوق بشر امروز تبدیل به یک موضوع سیاسی و ابزار دستی برای قدرت‌ها شده است زیرا اگر بنا باشد به موضوعات حقوق بشری به صورت عادلانه رسیدگی شود باید ابتدا به جنایات آمریکا در ژاپن، افغانستان و عراق توجه شود.
  • (درباره تردید مقامات رژیم صهیونیستی به حمله به ایران) اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی ارزش پاسخگویی ندارد و این در شرایطی است که این رژیم توسط ملت‌های بیدار شده به شدت تحت فشار قرار داشته و در آستانه اخراج از منطقه است.اظهارات آنها بی‌شک در جهت نجات این رژیم از مهلکه کنونی صورت گرفته و قطعاً‌ چنین جراتی در رژیم صهیونیستی نیست.
  • هم اکنون برای افکار عمومی دنیا این سئوال وجود دارد که چرا اطلاعات محرمانه کشورها در گزارش آژانس بین‌المللی به اطلاع سایر کشورها می‌رسد و چه ارتباطی میان اعلام اسامی دانشمندان هسته‌ای ایران و ترور آنها توسط رژیم صهیونیستی وجود دارد.
  • مسیر دبیر کل آژانس اشتباه است. این مسیر هم به جایگاه حقوقی و هم به جایگاه حقیقی آقای آمانو لطمه می‌زند و ایشان به جای اینکه در مسیر اهداف آمریکا قرار گیرد باید به وظیفه اصلی خود بپردازد.‌ آقای آمانو گزارش دهد که در زمینه خلع سلاح هسته‌ای چه راهکاری صورت نگرفته است.
  • (در خصوص سناریوی آمریکا برای متهم کردن ایران به تجهیز رژیم قذافی به سلاح‌های شیمیایی) درباره تجهیز رژیم قذافی و اینکه چه کسانی مبادرت به چنین کاری کرده‌اند باید غرب نگاهی به خود داشته باشد زیرا ایران در زمینه مبارزه با سلاح‌‌های شیمیایی همواره پیشتاز بوده بهتر است کشورهای غربی به این سئوال پاسخ دهند که چه کسی در دوران دفاع مقدس رژیم بعث عراق را به این نوع سلاح‌ها تجهیز کرد که هم مردم خود را مورد هدف قرار دهد و هم برای کشور ما استفاده کند.
 212219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186134

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =