سازها برای ۲۴ هزار شهید پایتخت به صدا در می‌آیند

ایسنا نوشت:پوئم سمفونی «ساحت حماسه» که به همت کنگره ملی ۲۴ هزار شهید تهران تولید شده است، آخر همین هفته رونمایی خواهد شد.

شهرام صمدی‌نیا (رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ و دبیر کمیته تولیدات هنری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت) طی گفت‌وگویی با ایسنا درباره تولید این اثر گفت: پوئم سمفونی «ساحت حماسه» از تولیدات هنری کنگره ۲۴ هزار شهید است که تولید آن ۶ ماه به طول انجامیده است. لوگوتایپ و تبلیغات میدانی این اثر در مناطق ۲۲ گانه تهران انجام شده است و تلاش شده خروجی آن برای تهران ماندگار باشد. این اثر در راستای اجلاسیه سراسری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت تولید شده است و روز جمعه ۲۹ دی‌ماه در تالار وحدت از آن رونمایی خواهد شد.

او ادامه داد: در رونمایی این اثر، تمامی قطعات آن اجرا خواهد شد. همچنین اجرای آن از تلویزیون، روبیکا و همراه اول پخش زنده خواهد داشت.

صمدی‌نیا درباره دیگر جزئیات تولید این پوئم سمفونی گفت: این اثر دارای هفت بخش است که چهار خواننده در آن خوانده‌اند و تمرینات نهایی آن در حال انجام است. آهنگسازی این اثر برعهده امیرحسین سمیعی بوده است که روایتی از ایثار و سیره شهدای شهر تهران در دوره های مختلف تاریخی را به تصویر کشیده است. ضبط این اثر در مراحل پایانی است و ضبط نهایی آن امروز انجام می‌شود. انتشار این اثر به صورت نسخه فیزیکی و اینترنتی و خواهد بود. امکان استفاده از آن در تولیدات نماهنگ و فیلم کوتاه وجود.

او همچنین درباره ارکستری که در تولید این اثر نقش داشته است، گفت: ارکستری که در ساخت این اثر مشارکت داشته است، ترکیبی از ارکسترهای ملی ایران، صدا و سیما و چند ارکستر دیگر است که تحت عنوان ارکستر «طلوع» فعالیت کرده‌اند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1861883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =