وزیر کشور: جلو هزینه های سرسام آور تبلیغاتی در انتخابات را می‌گیریم /آملی لاریجانی: تحلیل دقیق رهبر انقلاب درباره انتخابات برای جامعه تبیین شود

ایرنا نوشت: احمد وحیدی گفت: وظیفه داریم بسترهای برگزاری سالم این انتخابات را فراهم کنیم تا انتخاباتی هر چه بهتر و باشکوهتر برگزار شود.

احمد وحیدی روز پنجشنبه در همایش نمایندگان فرمانداران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در مشهد گفت: سلامت در برگزاری انتخابات کشور ما در بالاترین ضریب امنیتی است اما دشمنان اجازه نمی دهند این حقیقت انتخابات ما دیده شود.

وی گفت: در انتخابات ما تا تک تک مردم رای خود را به صندوق نیندازند هیچکس نمی داند که چه اتفاقی خواهد افتاد اما در کشورهایی مانند آمریکا کارتل های بزرگ پیش از برگزاری انتخابات نیز می دانند چه نتیجه ای از صندوق بیرون خواهد آمد.

رایزنی شورای وحدت با شورای ائتلاف و پایداری ها به روایت شهاب الدین صدر /اگر همه گروه‌های اصولگرا توافق کنند قطعاً به لیست واحد می‌رسیم

اصلاح طلبان و اعتدالیون با «ذره بین» به‌دنبال کاندیدا هستند /بلاتکلیفی در بستن لیست تا اسفند ۱۴۰۲

خبر مهم بادامچیان درباره فهرست جامعتین برای انتخابات خبرگان رهبری

وی اظهار کرد: برخی کشورها اساسا انتخاباتی ندارند و بسیاری کشورها نیز که انتخابات دارند این خواسته کارتلهای اقتصادی است که در نتیجه انتخابات ظهور و بروز می یابد، حال آنکه در کشور ما این مردم هستند که انتخاب می کنند و این موقعیت ممتازی برای ما محسوب می شود.

وزیر کشور، سلامت و شفافیت در برگزاری انتخابات در ایران را مرهون زحمات و تلاشهای عوامل اجرایی دانست و گفت: کیفیت انتخابات ما از نگاه ناظران داخلی و خارجی معطوف به عملکرد ما به ویژه در روز اخذ رای و در پای صندوق است، لذا باید بدانیم که انتخابات ما خود یک رزمایش سیاسی محسوب می شود و چشم ها به این انتخابات، که نمایش اقتدار کشور است، دوخته شده است.

وی بیان کرد: وظیفه داریم بسترهای برگزاری سالم این انتخابات را فراهم کنیم تا انتخاباتی هر چه بهتر و باشکوهتر برگزار شود.

وحیدی، ۱۱ اسفند را روز جنبش ملی برآمده از مردم سالاری دینی که نمود حضور مردم در صحنه تصمیم گیری و انتخاب و تحقق اراده مردم برای اداره کشور دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی نهاد محوری در حرکت انقلاب اسلامی است و انتخابات آن هم مصداق همین خواهد بود.

وی خطاب به عوامل اجرایی برگزاری انتخابات اظهار کرد: شما در انتخابات پیش رو امانت داران رای مردم هستید که از رای مردم پاسداری می کنید به این شکل که به سلامت اخذ رای، شمارش و اعلام آرا همت می گمارید و این جایگاه بسیار مهمی است.

وی افزود: در قالب برنامه ریزی انجام شده در استان خراسان رضوی، افزایش تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار، جلب همکاری در عوامل اجرایی انتخابات از اقشار مختلف، درگیر شدن تمامی نخبگان استان در قالب برگزاری کمیته نخبگانی در مشهد همه و همه اقدامات ارزشمندی برای جلب بیشتر مشارکت مردم است.

وزیر کشور بیان کرد: صندوق اخذ رای باید به راحتی در اختیار و در دسترس همگان باشد که تعدد شعب، راهی برای این مقصود است که افزایش ۱۸ درصدی شعب اخذ رای در مشهد و ۱۵ درصد در استان خراسان رضوی، از کارهای ارزشمند است.

وی با بیان اینکه فارغ از قومیت، طبقه اقتصادی و حتی فارغ از محکومیت قضایی، همه ایرانیان حق رای دارند و این به معنای انتخابات عادلانه و بدون تبعیض است، بیان کرد: در این دوره از انتخابات ۲ اتفاق جدید هم می افتد که بسیار به این روند کمک می کند که نخستین آن در عرصه تبلیغات است.

جلوگیری از هزینه های سرسام آور تبلیغاتی، مهمترین ویژگی انتخابات این دوره است

وزیر کشور با بیان اینکه در گذشته برخی نامزدها منابع مالی برای تبلیغات داشتند و برخی نداشتند، افزود: اما اینکه امکانات دولتی را بتوانیم عادلانه و مساوی در اختیار داوطلبان بگذاریم تا با کمترین هزینه از آن بهره ببرند و نیاز به هزینه کردن مبالغ هنگفت نداشته باشند، در انتخابات این دوره مد نظر قرار گرفته است.

وحیدی تاکید کرد: این ظرفیت بسیار خوبی است که شایستگان فاقد منابع مالی، بتوانند در فضای واحد خود را معرفی کنند تا مردم شناخت حداکثری را پیدا کرده و در نهایت انتخاب صحیح را داشته باشند.

وی گفت: بنابراین از کارهای ستادهای تبلیغاتی استانی، شناسایی کل امکانات استان و پیش بینی بهره برداری مساوی همه داوطلبانی که شورای نگهبان تایید می کند، فرصت بسیار خوبی است که نقش داشتن پول را در تبلیغات انتخاباتی کم می کند و بسیار کار مهم و ارزشمندی است.

وی موضوع دوم را شفافیت مالی نامزدها دانست و افزود: سقف هزینه های تبلیغاتی هر نامزد، حساب مالی و موارد مرتبط با آن در این دوره مشخص است و میزان هزینه مالی برای تبلیغات نیز با سقف مشخص همراه است که در این قالب نظارتها با دقت انجام می‌شود.

وزیر کشور گفت: همه داوطلبان در هفت روز مجاز، طبق برنامه مشخص و هزینه روشن می توانند تبلیغات کنند تا از هزینه های سرسام آور جلوگیری شود که تمامی این موارد در راستای سلامت و شفافیت انتخابات است.

وحیدی دیگر مساله مهم انتخابات را داشتن سطح بالایی از مشارکت دانست و افزود: باید سطح مشارکت حداکثری را داشته باشیم و این امر نشان دهنده اعتقاد حقیقی نظام به رای مردم است زیرا در این مشارکت حقانیت نظام تبلیغ می‌شود.

مبلغان ضد مشارکت را بر ضد مردم سالاری می دانیم

وحیدی با بیان اینکه مشارکت رکن اصلی مردم سالاری دینی است و طبیعی است که باید با صدای بلند از مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کنیم، گفت: اگر کسانی باشند که مردم را از مشارکت در این عرصه بازدارند آنها ضد مردم سالاری دینی هستند و ضد مشارکت سیاسی تلقی می شوند.

وی اظهار کرد: خارجیان که حساب کارشان مشخص است زیرا از مردم ما سیلی خورده اند و طبیعی است نخواهند مردم رکن قدرت خود را به نمایش بگذارند، اما امیداوریم کسی در داخل کشور نباشد که بخواهد مردم را از مشارکت بازدارد، زیرا فرد ضد مشارکت در انتخابات را ضد اقتدار مردم می دانیم.

وی گفت: هیچ زمان جمهوری اسلامی از مشارکت مردم هراسی نداشته است، چون نظام ما نظامی مردمی است که در متن جامعه جریان دارد و مردم را صاحبان نظام و کشور می داند.

وی بیان کرد: محبت و علاقه واقعی بین مردم و رهبر در کشور ما بسیار قوی است و ما این را دشمن شکن ترین ویژگی انتخابات می دانیم.

وحیدی تصریح کرد: اینکه انتخابات و نتیجه آن چه می شود از نظر ما کارگزاران فرقی نمی کند، بلکه آنچه مهم است تحقق مشارکت و رقابت و امنیت و سلامت است.

وی افزود: در موضوع رقابت، رقابت بین ایده‌ها و طرح هاست و مهم انتخاب شایستگان برای راهیابی به خانه ملت است.

وزیر کشور اظهار کرد: حضور نمایندگان اقشار مختلف در برگزاری انتخابات پیش رو نمادی از جلب مشارکت همه آحاد جامعه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابرازی امیداوری کرد که در ادامه بررسی صلاحیتها، افراد شایسته نیز تایید شده و در عرصه انتخاب بمانند و افزود: برای وزارت کشور و عوامل اجرایی هیچ فرقی ندارد کدام افراد در معرض انتخاب مردم قرار گیرند.

وزیر کشور ادامه داد: تجسم عینی رقابتها در افراد است اما افرادی که دارای برنامه باشند و این نکته مهم انتخابات است.

وی اظهار کرد: دستگاههای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی ما هوشیار هستند و با متخلفان برخورد می‌کنند و لذا در بحث رقابت و مشارکت همه چیز آماده است.

انتخابات مجلس خبرگان، نماد پیوند جمهوریت و اسلامیت

وزیر کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مجلس خبرگان رهبری، نماد عالی پیوند جمهوریت و اسلامیت است، افزود: عالی ترین سطح اداره کشور که متجسم در وجود رهبری نظام است، توسط مجلس خبرگان انتخاب و اعضای آن توسط مردم انتخاب می شوند و این امر به ارتقای مشارکت بسیار کمک می کند.

وحیدی خطاب به افرادی که قرار است در شعب اخذ رای حضور داشته باشند، گفت: در روز برگزاری انتخابات، به هیچ وجه نباید از فرد یا جریانی جانبداری کرده و له یا علیه کسی رفتار کنید، زیرا ما تنها امانتدار رای مردم و کاملا در موضوع بی طرف هستیم.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه از چنین تخلف بعیدی در وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور نخواهیم گذشت.

تحلیل دقیق رهبر انقلاب درباره انتخابات برای جامعه تبیین شود

همچنین، به گزارش ایسنا، صادق آملی لاریجانی در سخنانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: تحلیل عالمانه ایشان، توصیف دقیق وضعیت است و همه ما و کسانی که به نحوی مسئولیت دارند و به تعبیر ایشان کلام‌شان اثرگذار است باید این تحلیل‌ها را با زبان‌های مختلف به جامعه منتقل کنیم هر چند مردم شریف ما، خود بصیر و فهیم هستند.

آملی لاریجانی افزود: نکته‌ای که باید بر آن تاکید کنیم این است که مشاکل اقتصادی وجود دارد، نارسایی هست و گلایه مندی هم هست که به حق است ولی نکته مهم این است که در کنار اینها، همت دستگاه های مسئول برای حل مشکلات هم وجود دارد و تلاش خودشان را هم می کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه از همه مهم‌تر آرمان‌های بلند انقلاب است و انقلاب اسلامی در دنیا کاری کرده که هنوز لوازم آن آشکار نشده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک نظام سیاسی بدیل و بدیع نسبت به لیبرال دموکراسی در دنیا خلق کرد و اتفاقاً غربی‌ها بیشتر از این خوف دارند تا اینکه از چند عملیات ما هراس داشته باشند. هرچند اقتدار نظامی ما اثرگذار است اما تفکری که نظام جمهوری اسلامی در دنیا القا کرد، تفکری بسیار اثرگذارتر است.

آملی لاریجانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک نظریه سیاسی بدیلی برای نظام لیبرال دموکراسی بود که امروز در منطقه تاثیرات خود را داشته است و محور مقاومت مخلوق همین تفکر است، افزود: این چیزی است که غرب از آن می ترسد و البته صرف نظر از توانائی های نظامی و فناوری کشور، آنها از اینکه فکر سیاسی بدیلی در دنیا پیدا شده که تفکر لیبرال دموکراسی را به چالش کشیده است هراس دارند و اثرگذاری نظام اسلامی از این حیث بسیار مهم بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ما باید ارزش این مطلب را اولاً خودمان فهم کنیم و ثانیاً برای جامعه تبیین و القا کنیم، متذکر شد: آرمان های عظیمی که نظام جمهوری اسلامی بر آن بنا شده، با شهادت شهیدان و مجاهدت مجاهدان و معماری امام راحل و رهنمودهای رهبری تثبیت شد.

آملی لاریجانی اظهار امیدواری کرد که حضور در انتخابات و شرکت در پای صندوق های رای را برای همه ما فراهم سازد که در اقتدار نظام و دفع تلاش های تخریبی دشمن و رسیدن به آرمان های بلند انقلاب مشارکت داشته باشیم و انتخابات پرشوری را رقم بزنیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1862265

برچسب‌ها