امام خمینی در نوفل‌لوشاتو: زن باید دارای حقوق مساوی با مرد باشد/ ما فقط لباس‌های جلف را ممنوع خواهیم کرد

زن باید دارای حقوق مساوی با مرد باشد. اسلام بر تساوی زن و مرد تاکید کرده و به هر دوی آن‌ها حق تعیین سرنوشت خویش را داده است یعنی این‌که باید از همه‌ی آزادی‌ها بهره‌مند باشند؛ آزادی انتخاب کردن و انتخاب شدن، آزادی آموزش خویشتن و کار کردن و مبادرت به هر نوع فعالیت‌های اقتصادی./ زن مسلمان به دلیل تربیت اسلامی خود پوشیدن چادر را انتخاب کرده است. در آینده زنان آزاد خواهند بود که در این باره خود تصمیم بگیرند ما فقط لباس‌های جلف را ممنوع خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز یک‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۵۷ کیهان به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیروت به نقل از روزنامه‌ی دست‌چپی «السفیر» چاپ روز قبل از آن، نقل‌قول‌هایی را از امام خمینی در مورد آینده‌ی ایران منتشر کرد. نکته‌ی برجسته‌ نگاه ایشان در مورد حقوق زنان در اسلام، نقش‌شان در اجتماع و نیز نوع پوش‌شان به این شرح بود:

زن باید دارای حقوق مساوی با مرد باشد. اسلام بر تساوی زن و مرد تاکید کرده و به هر دوی آن‌ها حق تعیین سرنوشت خویش را داده است یعنی این‌که باید از همه‌ی آزادی‌ها بهره‌مند باشند؛ آزادی انتخاب کردن و انتخاب شدن، آزادی آموزش خویشتن و کار کردن و مبادرت به هر نوع فعالیت‌های اقتصادی.

زن مسلمان به دلیل تربیت اسلامی خود پوشیدن چادر را انتخاب کرده است. در آینده زنان آزاد خواهند بود که در این باره خود تصمیم بگیرند ما فقط لباس‌های جلف را ممنوع خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

مهندس بازرگان: یک توافق ضمنی بین رهبران مذهبی و بختیار وجود دارد

خاطره حسن روحانی از جنب و جوش دانشجویان در نوفل لوشاتو/ خداوند اسلام را از شر خشکه‌مقدس‌ها حفظ کند

حال و هوای نوفل‌لوشاتو در ۲۶ دی ۱۳۵۷/ واکنش امام خمینی به خبر خروج شاه از کشور چه بود؟

امام خمینی در نوفل‌لوشاتو: زن باید دارای حقوق مساوی با مرد باشد/ ما فقط لباس‌های جلف را ممنوع خواهیم کرد

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1863618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =