۱ نفر
۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
انگلیس واحد ضد جاسوسی جدید تشکیل داد

ایسنا نوشت: یک مقام امنیتی انگلیس از تشکیل یک واحد جدید ضد جاسوسی در پلیس این کشور خبر داد.

مت جوکس، دستیار رئیس پلیس شهر لندن در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت یک واحد ضد جاسوسی جدید در پلیس بریتانیا با هدف مبارزه با تهدیدات جاسوسی ایجاد شده از سوی کشورهایی نظیر چین و روسیه تشکیل شده است.

به نوشته پایگاه «راشا تودی»، این واحد وظیفه پیدا کرده تا خطرات بالقوه‌ای که در آستانه برگزاری انتخابات سراسری بعدی این کشور در نیمه دوم سال جاری میلادی ممکن است شکل بگیرند کاهش دهد.

مت جوکس به خبرنگاران ادعا کرد: «ارزیابی‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند تهدید ایجاد شده از سوی کشورهای متخاصم اکنون نسبت به روزهای جنگ سرد بیشتر است.»

او در این نشست مطبوعاتی با اتهام زنی علیه ایران، روسیه و چین گفت: «نمی‌خواهم از دادن اطلاعات طفره بروم. صحبت درباره قسمت‌هایی از دستگاه‌های دولتی ایران،‌ چین و روسیه است.»

بریتانیا سال گذشته میلادی یک قانون امنیت ملی جدید را تصویب کرد که به سرویس‌های امنیتی این کشور اختیارات بیشتری برای مقابله با تهدیدات دولتی برای خرابکاری می‌دهد. به موجب این قانون همچنین اصلاحاتی در قوانین جاسوسی موجود لندن که در اصل برای مقابله با تهدیدات جاسوسان آلمانی در زمان جنگ جهانی اول معرفی شدند، اعمال شده است.

جوکس در ادامه اظهاراتش گفت: «این واحد ضد جاسوسی جدید با استفاده از اختیاراتی که طبق این قانون دریافت کرده بارزترین بخش جامعه امنیتی بریتانیا برای تقویت پاسخ به اقدامات آن دولت‌های متخاصم خواهد بود.»

او همچنین بیان داشت، پلیس انگلیس برآورد کرده ابعاد اطلاعات دروغی که در فضای مجازی رهگیری شده فراتر از دوران‌های انتخاباتی قبلی در این کشور هستند. او همچنین ادعا کرد مقام‌های انگلیسی نسبت به دسیسه‌ها برای قتل چهره‌های سیاسی اظهار نگرانی کرده‌اند و مدعی وجود بیش از ۱۵ تهدید مستقیم مرتبط با ایران در دو سال گذشته شد.

انتظار می‌رود انتخابات سراسری بعدی انگلیس اواخر سال جاری میلادی برگزار شود و حداکثر باید پیش از ۲۸ ژانویه ۲۰۲۵ به اجرا در بیاید.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1863791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =