واحد مرکزی خبر نوشت:

 رئیس جمهور روسیه، هشدار موشکی جدی به امریکا و سازمان ناتو داد.
 به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، دیمیتری مدودف در پیامی تلویزیونی که برای مردم روسیه پخش می شد، به امریکا هشدار داد، اگر نگرانی های روسیه در رابطه با تعبیه سامانه موشکی امریکا در نزدیکی مرزهای روسیه در اروپای شرقی برطرف نشود و امریکا نتواند نظرات روسیه را در این خصوص تأمین کند، آنگاه روسیه نیز موشک های کوتاه برد خود را در مرزهای غربی و جنوبی این کشور مستقر خواهد کرد.
متیوچنس خبرنگار این شبکه گفت، البته مدودف هنوز دستور استقرار موشک های یاد شده را نداده است. برخی از تحلیلگران سیاسی می گویند، احتمال دارد که مدودف اتخاذ مواضع قاطع علیه امریکا را برای بهبود وجهه اش نزد مردم روسیه در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور در ماه آینده ، در دستور کار خود قرار داده باشد.
متیوچنس تأکید کرد، ارسال چنین پیامی از سوی رئیس جمهور روسیه خطاب به امریکا، قطعاً باعث افزایش تنش ها میان این دو کشور قدرتمند که سال ها در دوران جنگ سرد میان آمریکا و شوروی سابق، با یکدیگر در رقابت بودند، خواهد شد. از سوی دیگر، واشنگتن استدلال آورده که ما تلاش داریم این سامانه ضد موشکی را در برابر کشورهایی مانند ایران که برنامه هسته ای مشکوک دارند، راه اندازی کنیم، اما روسیه هنوز قانع نشده است  و می گوید، چنین سامانه موشکی از سوی ناتو آن هم در نزدیکی مرزهای ما با کشورهای اروپای شرقی، به سامانه بازدارندگی ما در برابر حملات موشکی اتمی، ضربه خواهد زد و آن را تضعیف خواهد کرد.
مدودف در پیام خود همچنین تهدید کرده که اگر اختلافات فیمابین در مورد سامانه موشکی ناتو در اروپای شرقی ادامه یابد، روسیه از پیمان جدید کنترل تسلیحات هسته ای با امریکا، کناره گیری خواهد کرد. آندروس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو نیز در این رابطه با امریکا همصدا شد و اظهارات اخیر رئیس جمهور روسیه را عمیقاً نومید کننده خواند.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =